۰ نفر

انتقاد جهانگیری از اولین مناظره انتخاباتی؛

نامزدها خرابی اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند / نگفتند چه جریانی نگذاشت راه‌ های خروج از ⁧تحریم⁩ به فرجام برسد

۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۷
کد خبر: 534013
نامزدها خرابی اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند /  نگفتند چه جریانی نگذاشت راه‌ های خروج از ⁧تحریم⁩ به فرجام برسد

اسحاق جهانگیری از نحوه برگزاری اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری با انتقاد از نحوه برگزاری اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ در توییتر نوشت: اولین ⁧مناظره⁩ نامزدان ریاست جمهوری را دیدم، هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود. هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره ⁧تحریم⁩‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران ⁧کرونا⁩ و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود.

هیچ نامزدی به این مساله نپرداخت و پنج نامزد همسو نیز یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند.

آنها نگفتند مقصر ارجاع ⁧پرونده هسته‌ای⁩ کشور به ⁧شورای امنیت⁩ سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال ١٣٨٥ چه تیمی و چه جریانی بود و چه هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل کرد.

آنها نگفتند دولت اول روحانی چگونه توانست ایران را از ذیل ⁧فصل هفتم⁩ شورای امنیت خارج و تحریم‌ها را رفع کند و ⁧برجام⁩، ثبات اقتصادی، دستیابی به نرخ ⁧تورم⁩ تک رقمی و رشد اقتصادی ١٢ درصدی در سال ٩٥ سبب شد تا دولت دوم روحانی با رای ٢٤ میلیونی مردم تشکیل شود.

آنها نگفتند با خروج ⁧ترامپ⁩ از ⁧برجام⁩ در سال ٩٧ و وضع سنگین ترین تحریم‌ها و راه اندازی ⁧جنگ اقتصادی⁩ بی سابقه در طول سه سال اخیر، مردم با چه تنگناهای اقتصادی شدیدی مواجه شدند.

آنها نگفتند که در این مدت چه جریانی نگذاشت راه‌های خروج کشور از ⁧تحریم⁩ها و بازشدن درهای ⁧اقتصاد⁩ که نتیجه مستقیم آن کاهش رنج‌ها و نگرانی‌های مردم بود به فرجام برسد. آن‌ها احتمالا باید بدانند که اداره اقتصاد کشور در تحریم و بدون تحریم سیاست‌ها و اولویت‌های متفاوتی دارد.

اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل‌های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید ⁧صداوسیما⁩ امکان ⁧پاسخگویی⁩ وزراء و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. تنها با گروه خود به ⁧قاضی⁩ رفتن خود را ⁧راضی⁩ کردن است.