۰ نفر

عبدالناصر همتی؛

دو تن از کاندیداهای فعلی جز مخالفان FATF در مجمع بودند / حداقل اگر دین ندارید، آزاده باشید

۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۳
کد خبر: 533677
دو تن از کاندیداهای فعلی جز مخالفان FATF در مجمع بودند / حداقل اگر دین ندارید، آزاده باشید

همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حداقل دو تن از کاندیداهای فعلی جز مخالفان شدید FATF در مجمع بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من ذیصلاح‌ترین فرد در بحث اهمیت FATF بودم، اما متاسفانه اصلا به نظر رییس بانک مرکزی اهمیت نمی‌دادند؛ چندین بار البته به مجمع رفتم و دفاع کردم، ولی نمی‌دانم چرا آنقدر تعلل کردند و هنوز هم تصویب نکرده اند.

وی افزود: آن‌هایی که دنبال آن بودند بازگشت به لیست سیاه FATF رقم بخورد و بر بازار ارز تاثیر منفی بگذارد، دنبال عدم تصویب آن بودند.

همتی ادامه داد: حداقل دو تن از کاندیداهای فعلی جز مخالفان شدید FATF در مجمع بودند، بدون اینکه استدلال قوی هم داشته باشند.این دو نقش مهمی در طولانی شدن پروسه بحث FATF در کشور شدند؛ مسئله فعلی اینها مردم نیست، فقط می‌خواهند رای بیاورند.این آقایان بیایند واقعیت را بگویند که چرا اجازه دادند آنقدر به معیشت مردم آسیب وارد شود. فیلم درست می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند به عنوان پزشک، ایران را جراحی کنند؛ آقایان دوره این کارها تمام شده، مردم این چیزها را باور نمی‌کنند. حرف‌های پوپولیستی می‌زنند و قول پول می‌دهند؛ به جای این کار بگویید برنامه‌تان مثلا در مورد نقش زنان در اقتصاد و اداره کشور چیست؟ می‌گویند می‌خواهند ۴۰۰ هزار تومان در ماه به مردم بدهند، حداقل در کنارش به مردم بگویید که می‌خواهید بنزین را ۲۰ هزارتومان بکنید.

وی گفت: نظرات من را رد کنید، چرا عکس از یک خانم را منتشر می‌کنید و می‌گویید دختر همتی است؛ حداقل اگر دین ندارید، آزاده باشید.

باید ثبات اقتصادی بوجود آوریم؛ نوسانات، اقتصاد را نابود می‌کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحریم‌ها رفع خواهد شد؛ با شرایط خوبی مواجه خواهیم شد. باید ثبات اقتصادی بوجود آوریم؛ نوسانات، اقتصاد را نابود می‌کند. مهمترین کاری که باید بکنیم افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین و طبقه متوسط است.

همتی گفت: سه روز بعد از ورود من به بانک مرکزی معاون ارزی بازداشت شد. از زمان مسلط شدن من به بانک مرکزی تا اعمال سیاست‌های ارزی یک ماه و نیم طول کشید و قیمت ارز به ۱۹۲۰۰ تومان رسید.

وی ادامه داد: قیمت ارز را تا ۱۲۰۰۰ تومان رساندیم و تا آبان ۹۸ این قیمت را نگه داشتیم. دلار را در ۲۳ هزار تومان تحویل دادم. میانگین ۲۰ سال گذشته سالانه ۴۵ میلیارد دلار درآمد داشته ایم.  در سال ۹۸ و ۹۹ میانگین درآمد کمتر از ۷ میلیارد دلار شد. درآمد ما به یک ششم کاهش یافت. نپذیرفتن FATF چه تاثیری در روند نرخ ارز داشت؟ ما به خاطر تحریم ۲۰درصد هزینه معاملاتی می‌دهیم. ۲۰ درصد تجارت خارجی ما برای دور زدن تحریم‌‌ها صرف می‌شود.