۰ نفر

شورای اسلامی شهر در بیانیه ای اعلام کرد؛

مشهد دردناکترین روزهای کرونایی خود را سپری می‌ کند

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۳۰
کد خبر: 549347
مشهد دردناکترین روزهای کرونایی خود را سپری می‌ کند

شورای اسلامی شهر مشهد در بیانیه‌ای وضعیت کرونایی این کلانشهر را هشدارآمیز خواند و اعلام کرد: مشهد در سه روز گذشته دردناک‌ترین روزهای کرونایی خود را در قیاس با ۱۸ماه پیش سپری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این بیانیه آمده است: در موج پنجم کرونا، مشهد تمام رکوردهای مربوط به چهار موج‌ پیشین خود را شکسته است و اکنون شرایط به شدت وخیمی را شاهد هستیم.

در پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای شهر مشهد، متاسفانه تجربه ۳ روز اخیر شهرمان، به لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری، فوتی‌های ناشی از کرونا و مراجعه‌کنندگان با تست مثبت و نیازمندان مراقبت‌های ویژه (ICU)، در قیاس با ۱۸ ماه اخیر، بی‌سابقه بوده است.

در ادامه آمده است: با توجه به بیانیه سازمان نظام پزشکی مرکز استان و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان مشهد، از عموم شهروندان فهیم مشهدی تقاضا می‌کنیم که از حضور در مهمانی‌های خانوادگی، مجالس مختلف و تجمعات پرهیز کنند چراکه تجربه نشان داده است ستاد ملی مقابله با کرونا توفیقی در بحث تعطیلی شهرهای با وضعیت قرمز و بحرانی کشور نداشته و تنها راه پیش‌ روی همه ما، تکیه بر روش‌های خودکنترلی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بررسی آمار مربوط به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان می‌دهد که یک سوم این افراد، غیربومی هستند که نشان از حضور چشمگیر مسافران و زائران در مشهد دارد.

شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این بیانیه آورده است: از عموم هموطنان و شیفتگان بارگاه منور رضوی درخواست می‌کنیم، حداقل برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از سفر به مشهد جدا پرهیز کنند.

اعضای شورای مشهد ابراز امیدواری کرده اند که هرچه زودتر، با مناسب شدن شرایط و گذر از این وضعیت بحرانی، فرصت زیارت حرم مطهر امام‌رضا(ع)، بدون تهدید شدن سلامت افراد، فراهم آید.

سازمان نظام پزشکی مشهد نیز امروز با صدور اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به آنچه شرایط بحرانی مشهد از نظر شیوع ویروس کرونا عنوان شد، بر لزوم تعطیلی این کلانشهر و همراهی مسئولان بخش های مختلف در این زمینه تاکید کرد.

در اطلاعیه سازمان نظام پزشکی مشهد نسبت به نبود تخت بستری برای بیماران کرونایی، کمبود امکانات درمانی،  خستگی و فرسودگی غیرقابل توصیف کادر درمان و ابتلای شدید آنان به کرونای دلتا با وجود تزریق ۲ دز واکسن، هشدار داده شده و آمده است: در شبانه‌ روز گذشته ۷۰ نفر از همشهریان مشهدی را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده ایم که ابتلای نیمی از آنها به کرونا قطعی و نیم دیگر نیز مشکوک به بیماری بوده اند.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به ساعت ۱۴ جمعه، با مرگ ۲۷۰ نفر دیگر بر اثر کرونا، مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

در این مدت، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۸۵۶ نفر آنان بستری شدند.