۰ نفر

عاداتی که استخوان ها و مفاصل را ضعیف می کند

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۵۸
کد خبر: 548145
عاداتی که استخوان ها و مفاصل را ضعیف می کند

افزایش سن تنها عامل بروز مشکلات مفاصل نیست و فاکتورهای بسیاری وجود دارند که تضعیف و بیماری‌های استخوانی را به همراه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خودداری از انجام برخی کارها و کنار گذاشتن عادات ناسالم می‌تواند سرعت و میزان تحلیل رفتن استخوان‌ها را کاهش دهد و به برخورداری از یک سبک زندگی سالم‌تر کمک کند.

روزنامه تایمز آو ایندیا در مطلبی به برخی از عادات ناسالم اشاره کرده است که سلامت استخوانها را تحت تاثیر قرار می‌دهد: 

استعمال سیگار:  با استعمال سیگار نوعی اتم موسوم به رادیکال های آزاد در بافت بدن تولید می شود. رادیکال های آزاد تولید شده نه تنها برای ریه ها مضر هستند بلکه به سلامت استخوان ها نیز آسیب وارد می‌کند. میزان تراکم استخوان در افرادی که از دخانیات مصرف می کنند، کمتر است.

کم تحرکی:  افراد کم تحرک بیشتر در معرض تحلیل رفتن سریع استخوان‌ها قرار دارند. انقباضات عضلانی باعث استحکام استخوان ها می شوند. از این رو ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی برای برخورداری از استخوان های سالم بسیار مهم است.

مصرف مواد غذایی پرنمک:  بین مصرف زیاد نمک و کاهش تراکم استخوان رابطه وجود دارد. با بالا رفتن میزان مصرف سدیم، بدن کلسیم بیشتری از طریق ادرار دفع می کند. در حقیقت زنان ممکن است هر سال تنها با مصرف یک گرم سدیم بیشتر طی روز یک درصد از تراکم استخوان خود را از دست بدهند.

عدم حضور در فضاهای باز:  ویتامین D برای حفظ استحکام استخوان‌ها حائز اهمیت است. کمبود این ویتامین موجب ضعیفی و شکنندگی استخوانها می‌شود. یکی از روش‌های تامین ویتامین D مورد نیاز بدن قرار گرفتن در معرض نور خورشید است بنابراین اگر فرد زمان کافی را در فضای باز سپری نکند، ممکن است با کمبود این ماده مغذی مواجه شود.