۰ نفر

عارضه ای که علت فوت ۶۰درصد از بیماران کرونایی است

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبر: 536453
عارضه ای که علت فوت ۶۰درصد از بیماران کرونایی است

نتایج یک مطالعه جدید در آلمان نشان می دهد اکثر بیماران مبتلا به کرونا که جان باخته‌اند، التهاب عضلانی داشته که در برخی موارد این التهاب عضلانی بسیار شدید بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بین مبتلایان به این بیماری از هر ۱۰ نفر شش نفر دچار ضعف، تورم و قرمزی بافت عضلانی اسکلتی بودند.

تیمی از متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه برلینِ آلمان پس از کالبدشکافی روی شماری از بیماران دریافتند که ۶۰ درصد بیماران کرونایی به خاطر التهاب عضله فوت کرده بودند.

در بین این تعداد از افراد، از هر ۱۰ نفر شش نفر دچار ضعف، تورم و قرمزی بافت عضلانی اسکلتی بودند و این در بیمارانی که بیماری شان مزمن بود، بسیار مشهودتر بوده است.

در مقیاس صفر تا چهار، بیماران غیرویروسی نمره التهاب شان به طور متوسط یک بود در حالی که در بیماران کرونایی میانگین این نمره ۳.۵ بود.

به گزارش دیلی میل، متخصصان می‌گویند این التهاب عضلانی بسیار متفاوت‌تر از التهاب مشاهده شده در اعضایی نظیر ریه‌ها، قلب و کلیه‌ها است و می‌تواند توضیح دهد که چرا بیماران کرونایی دچار آسیب‌های عضلانی با احتمال بیشتر مرگ روبرو هستند و چرا بازماندگان و بهبودیافتگان، دارای ضعف طولانی مدت می‌شوند.