۰ نفر

حافظه خود را در ماه رمضان تقویت کنیم

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۵۰
کد خبر: 520050
حافظه خود را در ماه رمضان تقویت کنیم

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف یک نوع میوه پرخواص در ایام رمضان توضیح داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید مصرف خرما در ماه رمضان اظهار کرد: خرما به عنوان یک میوه انرژی بالایی داشته و تامین آن بر عهده کربوهیدرات هاست.

او افزود: خرما فیبر بالایی دارد و باعث تعدیل آزادسازی قند بدن در طول روز می‌شود بنابراین از آن جایی که روزه داران میزان زیادی میوه در ایام ماه رمضان مصرف نمی‌کنند در اینصورت باید حتما استفاده از خرما را جدی بگیرند.

جوزدانی تصریح کرد: یک فرد روزه دار در ایام ماه رمضان اگر هیچ میوه‌ای مصرف نکرد، می‌تواند روزانه ۵ الی ۶ خرما در وعده سحر و افطار همراه مغز‌های دیگر و پنیر استفاده کند.

او درباره دیگر خواص موجود در خرما گفت: خرما دارای منیزیم، پتاسیم و ویتامین B۶ بالایی است و تا حدودی آهن گیاهی دارد که جذب آن بسیار ضعیف بوده و همین عامل باعث می‌شود تا از نظر تغذیه‌ای مورد توجه زیاد متخصصان قرار نگیرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه یکی از مشکلات روزه داران به علت مصرف کم آب و فیبر بروز یبوست است، تاکید کرد: مطابق یک تحقیقات موثق اگر فردی بتواند روزانه ۷ عدد خرما در طول مدت ۳ هفته الی یک ماه مصرف کند به راحتی یبوست خود را بهبود خواهد بخشید.

جوزدانی اضافه کرد: طبق همین تحقیقات ذکر شده خرما دارای آنتی اکسیدان و فلوولامیت‌هایی بالایی است که باعث کاهش التهاب، دیابت، آلزایمر و سرطان است، همچنین در سلامت چشم و قلب هم موثر خواهند بود.

او با بیان اینکه خرما باعث کاهش التهاب، بیماری‌های قلبی و سرطان موثر است، تاکید کرد: مطالعات مصرف تقریبا بین ۵ تا ۷ عدد خرما در طول روز را برای افراد توصیه کرده که باید در زمان ماه رمضان مصرف شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مصرف خرما کاهش آلزایمر و جلوگیری از سکته‌های مغزی است، همچنین مطابق مطالعات اخیر از برخی افرادی که روزانه ۶ عدد خرما مصرف کرده اند تمرکز و حافظه شان افزایش یافته است.

جوزدانی گفت: پتاسیم و منیزیم موجود در خرما باعث استخوان سازی می‌شود و سلامت استخوان‌ها از این طریق تامین خواهد شد.