۰ نفر

چگونه میگرن را مدیریت کنیم؟

۱ آبان ۱۳۹۹، ۰:۳۱
کد خبر: 475876
چگونه میگرن را مدیریت کنیم؟

میگرن بیش از سردرد، یک بیماری عصبی است که می‌تواند باعث درد شدید سر همراه با علائم مختلف دیگری از جمله حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا، بی حسی یا گزگز بدن، مشکل در گفتار، از دست دادن بینایی موقتی و اشکال در بینایی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، علل میگرن کاملاً مشخص نیست، اما ممکن است ارتباطی با تغییر در مواد شیمیایی مغز و تعامل مغز با عصب سه قلو، ژنتیک و عوامل محیطی داشته باشد: 

در دفترچه نشانه‌های مهم را یادداشت کنید
اولین قدم برای مدیریت میگرن، شناسایی عوامل تحریک کننده میگرن است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، نگهداری دفترچه خاطرات روزانه است که در طی چندین ماه جزئیات میگرن خود را در آن ثبت می‌کنید. برای کمک به این امر می‌توانید سردرد و الگو‌های قابل چاپ را به صورت آنلاین پیدا کنید. به طور کلی، یادآوری روز و زمان شروع درد، آنچه در ساعات قبل از حمله خوردید و نوشیدید، میزان خواب و شدت و مدت سردرد مفید است.
خوب بخوابید
مطالعات نشان داده است که کیفیت پایین خواب با میگرن ارتباط دارد و بهبود عادت‌های خواب می‌تواند به طور چشمگیری از فراوانی و شدت سردرد بکاهد. طبق اطلاعات بنیاد میگرن آمریکا، شما باید یک ساعت خواب ثابت را تنظیم کنید که هشت ساعت در رختخواب باشید. از تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی و خواندن کتاب در رختخواب خودداری کنید.
نوشیدن مقدار زیادی آب
بنیاد میگرن آمریکا گزارش داده است که حدود یک سوم افراد مبتلا به میگرن دچار کم آبی بدن هستند. اگر مستعد ویترین هستید سعی کنید به طور مداوم و حداقل دو لیتر آب بنوشید. 

استرس خود را مدیریت کنید
استرس یک عامل شایع میگرن است. اگرچه اجتناب از آن به طور کامل غیرممکن است، اما کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای کنترل آن انجام دهید. کلینیک مایو ساده سازی زندگی خود را به عنوان یک روش کنترل فشار روانی توصیه می‌کند. سعی کنید بین کار‌های روز خود وقفه‌هایی ایجاد کنید و به خود فرصت دهید تا فعالیت‌هایی را که باعث خوشحالی شما می‌شوند انجام دهید. وقتی احساس استرس می‌کنید، چند دقیقه به تمرینات تنفسی بپردازید تا به آرامش خود کمک کنید.

از بوی شدید پرهیز کنید
بوی شدید می‌تواند باعث ایجاد میگرن شود و حمله‌ای را که از قبل آغاز شده تشدید کند. مقصران معمول شامل عطر، مواد شیمیایی و حتی برخی غذا‌های کاملاً معطر هستند. خوشبختانه، آگاهی در مورد حساسیت به رایحه به عنوان یک مسئله بهداشتی در حال افزایش است، بنابراین نترسید که وضعیت کار خود را به کارفرمای خود بگویید و از همکاران خود بخواهید از پوشیدن عطر یا ادکلن خودداری کنند.