۰ نفر

ذراتی که حمله قلبی را افزایش می‌دهند

۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱:۱۰
کد خبر: 412715
ذراتی که حمله قلبی را افزایش می‌دهند

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد، تنها چند ساعت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تنفس در ذرات ریز آلودگی هوا در یک روز دودزا به مدت فقط ۶ ساعت می‌تواند باعث حمله قلبی شود.

محققان میزان مواجهه با آلودگی هوا در آلمان و تعداد حملات قلبی غیرکشنده را مورد بررسی قرار دادند؛ ذرات اولتراسین بیشتر از انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌توانند به عمق جریان خون نفوذ کنند.

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد، تنها چند ساعت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

در حالی که مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی رو به کاهش است، تعداد حملات قلبی در چندین کشور از جمله ایالات متحده در حال افزایش است.

محققان این پژوهش از دانشگاه ییل می‌گویند: اگرچه عوامل خطر شناخته شده شامل یک رژیم غذایی ضعیف و عدم ورزش برای مرگ در اثر بیماری قلبی مقصر شناخته می‌شوند، اما باید در نظر گرفت که نفوذ ذرات آلودگی به جریان خون و در اثر آن بروز حمله قلبی نیز در این روند بی‌تأثیر نیست.

این مطالعه تأکید می‌کند، هر بار که تعداد ذرات ultrafine در هوا افزایش می‌یابد، خطر حمله قلبی نیز به مراتب افزایش می‌یابد.

پژوهش‌های اخیر و داده‌های به دست آمده از‌ آنها تأکید می‌کند: قرار گرفتن در معرض ذرات ریز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های ریه و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد و همچنین شرایط مزمن از جمله آسم و برونشیت را بدتر کند.

در حال حاضر، سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که در سراسر جهان  هفت میلیون نفر سالانه در معرض چنین آلودگی‌هایی  قرار دارند؛ افراد در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​بیش از سایر افراد در خطر هستند.

این یافته‌ها به شواهد روز افزون در مورد اثرات منفی ذرات ریز آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌افزاید.

در آگوست سال ۲۰۱۸، یک مطالعه از دانشگاه تگزاس در آستین نشان داد که آلودگی هوا منجر به کاهش امید به زندگی در کشورهای آمریکا، انگلیس و مصر شده است.

در اکتبر سال ۲۰۱۸ نیز یک مطالعه دیگر نشان داد که زندگی در شهرهای پر از ذرات ریز از آلودگی هوا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.