۰ نفر

درمان آرتروز زانو در خانه!

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبر: 409638
درمان آرتروز زانو در خانه!

بعد از نقرس، التهاب مفصل، روماتیسم و دیسک گردن حالا نوبت به انواع مختلف آرتروز می‌رسد. یکی از شایع‌ترین دردهای التهاب مفاصل مربوط به زانوهاست؛ درباره آرتروز زانو چه می‌دانید؟ آیا درمان آرتروز زانو در خانه امکان‌پذیر است؟

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، شما با روش‌های گیاهی و درمانی ساده می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید.

آرتروز زانو چیست؟ 

آرتروز زانو رایج‌ترین نوع آرتروز و درد مفاصل است که باعث تخریب و فرسایش مزمن غضروف مفصلی اطراف زانو می‌شود. درواقع آرتروز زانو بیماری‌ای است که در آن پوشش بین مفاصل و غضروف‌ها از بین می‌رود؛ در نتیجه فرسایش و آسیب غضروف و ساییدگی استخوان‌ها با یکدیگر افزایش پیدا می‌کند.

این مسئله می‌تواند باعث درد، ورم، سفتی زانو، کاهش توانایی حرکت و رشد استخوان زائد در فرد شود. آرتروز می‌تواند به تمام مفصل‌های بدن آسیب برساند اما این اختلال معمولاً در مفاصل دست‌ها، زانوها، باسن و ستون فقرات بیشتر اتفاق می‌افتد. افراد جوان به‌خصوص خانم‌های بالای ۴۵ سال بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

علت آرتروز زانو 

مهم‌ترین علت ابتلا به این بیماری سن است؛ همانطور که گفتیم، زنان بالای ۴۵ سال بیشتر از مردان به آرتروز زانو مبتلا می‌شوند. از دیگر علت‌های ابتلا به این بیماری، اضافه وزن و چاقی، التهاب مفاصل دیگر بدن، نقرس و مشکلات ژنتیک است.

علائم و نشانه‌های آرتروز زانو 

از شایع‌ترین علائم این بیماری، درد و تورم مفاصل زانو است. ازجمله نشانه‌های شایع آرتروز زانو شامل درد و تورم مفاصل، احساس گرما در غضروف زانو، احساس سفتی زانو، کاهش تحرک‌پذیری زانو به‌خصوص در بالا رفتن از پله و بلندی و ایجاد صدا در اثر حرکت‌ دادن زانو است.

تشخیص آرتروز زانو (زانودرد) 

مراحل تشخیص آرتروز زانو معمولاً با معاینه فیزیکی توسط پزشک شروع می‌شود. ممکن است پزشک از شما سوابق ژنتیکتان را بخواهد و علائم‌ درد و بیماری را بپرسد. برای کمک به تشخیص صحیح، آزمایش‌هایی مثل آزمایش پرتو ایکس و آزمایش ام‌آر‌آی انجام می‌شود.

درمان آرتروز زانو با داروهای گیاهی 

سرکه سیب برای درمان آرتروز زانو بسیار مؤثر است. خواص ضد‌التهابی آن به کاهش درد و سفتی مفاصل زانو کمک می‌کند. علاوه بر این، با سرکه سیب از شر سموم ذخیره شده در مفاصل زانو خلاص خواهید شد. بعد از هر وعده غذایی، یک قاشق چای‎خوری سرکه سیب و عسل میل کنید.

نمک اپسوم

یکی دیگر از راه‌های درمانی آرتروز زانو، نمک اپسوم است. این ماده مغذی منیزیم فراوان دارد و به کاهش درد، تورم و التهاب زانو کمک می‌کند. ۲ فنجان نمک اپسوم را به آب وان گرم اضافه کنید و به‌مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زانو و پاهای خود را در آن قرار داده و ماساژ دهید. برای این منظور، می‎توانید از روغن‌های گیاهی خردل و کافور هم استفاده کنید.

درمان قطعی آرتروز زانو با ادویه‌های گیاهی

بیشتر ادویه‌های خانگی مثل زنجبیل، دارچین و زردچوبه خاصیت ضد‌التهابی و آنتی اکسیدان‌های طبیعی دارند که درد ناشی از اختلال مفاصل را بر طرف می‌کنند، از این ادویه‌های گیاهی می‎توانید در انواع دمنوش‌ها و غذاهای خانگی استفاده کنید.

درمان گیاهی آرتروز با شنبلیله

گیاه شنبلیله یکی از درمان‌های رایج برای انواع آرتروز به‌خصوص التهاب مفاصل زانو است. دانه‌های شنبلیله خواص آنتی اکسیدانی و ضد‌التهابی دارند؛ در نتیجه درد و تورم ناشی از التهاب مفاصل را کم می‌کنند؛ علاوه بر این، این دانه‌ها حاوی ویتامین و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن و فسفر هستند که سلامت و استحکام استخوان‌ها را تضمین می‎کنند.

چای سبز

چای سبز به تراکم و استحکام استخوان‌ها کمک زیادی می‎کند؛ مخلوط چای سبز با عسل می‌تواند تورم و درد ناشی از التهاب مفاصل زانو را از بین ببرد.