۰ نفر

نتایج بررسی‌های علمی درباره سردردهای میگرنی

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۱
کد خبر: 306167
نتایج بررسی‌های علمی درباره سردردهای میگرنی

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با اعلام بررسی های علمی درباره سردردهای میگرنی گفت: سردرد میگرنی جزو ۱۰ عامل اولیه معلولیت و از کارافتادگی است و ۱۷ درصد سالمندان از آن رنج می برند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  علیرضا بهرامی امروز در اولین کنفرانس ملی «درمان‌های نوین سردرد» ، سردردهای میگرنی را از شایع‌ترین انواع سردرد و جزو ۱۰ عامل اولیه معلولیت و از کارافتادگی عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد افراد در طول زندگی خود سردرد را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: مقوله سردرد حجم بالایی از شکایات بیماران سالمند را به خود اختصاص می‌دهد و ۱۷ درصد سالمندان به صورت متناوب از سردردهای مختلف رنج می‌برند. برآوردها نشان می دهد که ۵۳ درصد بانوان و ۳۷ درصد آقایان در طول یک سال گذشته، سردرد را تجربه کرده‌اند. درهمین حال با توجه به رشد جمعیت سالمندی و افزایش بی رویه مصرف دارو، مشکلاتی همچون تداخلات دارویی و اختلال عملکرد کبد و کلیه و سایر اجزای بدن در این جمعیت شایع است.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مساله شیوع سردرد به عنوان محور برگزاری این کنفرانس در راستای پرداختن به راه‌حل ها و استفاده از نقطه نظرات متخصصان در زمینه معضل سردرد، به برگزاری جلسه‌ای با متخصصان کشور مالزی اشاره کرد و گفت: کشور مالزی در این مقوله از مرحله توصیف مساله گذشته و در مرحله ارائه راه‌حل قرار دارد. در این زمینه مسائل و مشکلات به دانشگاه‌ها و متخصصان ارجاع داده شده و راهکارها و راه‌حل‌های ایجاد شده در سطح بالینی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه ما در کشور در بسیاری از زمینه ها هنوز در مرحله توصیف و بیان مشکلات و مسائل هستیم و راه‌حل محوری در دست نداریم.

بهرامی با بیان اینکه رویکردهای متنوع در حل مسائل و مشکلات در نظام سلامت بسیار مفید و کارگشا خواهد بود، گفت: اساتید از منظرهای مختلف راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کنند که با هم‌افزایی اطلاعات، می‌توان به راهکارهای اساسی در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرد. در این زمینه جهاد دانشگاهی با بکارگیری نقطه نظرات متنوع برای حل مساله، تجارب موفقی داشته که طی آن می‌توان به رویکرد موفق پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براینکه تخصص‌گرایی افراطی یکی از آفت‌های نظام فعلی سلامت کشور است، ادامه داد: تقویت تخصص‌گرایی افراطی نمی‌تواند مشکلات و مسایل را مرتفع کرد بلکه باید از منظرهای متفاوت و از نقطه نظرات اساتید مختلف در این رابطه بهره برد.

این کنفرانس با رویکرد اقتصاد مقاومتی،به صورت آنلاین در بیش از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله مشهد، شیراز، اهواز، کرمان، رفسنجان، مراغه و اردبیل پخش شد.