۰ نفر

7+7 توصیه برای داشتن همسری خوش‌اخلاق

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۲
کد خبر: 410439
7+7 توصیه برای داشتن همسری خوش‌اخلاق

اگر زن و شوهرها به چند نکته ساده توجه کنند داشتن همسری مهربان برای آن‌ها تبدیل به آرزویی دست‌نیافتنی نخواهد شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  بعضی از دختر و پسرهای دم بخت و آن‌هایی که به تازگی متاهل شده‌اند، وقتی زوج هایی را می‌بینند که روابط خوبی بین آن‌ها وجود دارد، همه چیز را به حساب خوش‌شانسی و بخت و اقبال آن‌ها می‌گذارند در حالی که ابدا چنین چیزی نیست. زوج هایی که رابطه‌ای خوب و سالم با یکدیگر دارند و عشق در زندگی‌شان موج می‌زند، برای آن زحمت بسیار کشیده‌اند. هیچ گل زیبایی بدون مراقبت باغبان، رشد نخواهد کرد. مرد و زن اگر از نظر شرایط اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی نزدیک هم باشند و بر اساس صداقت و اعتماد به یکدیگر، زندگی خود را آغاز کنند و در طول زندگی به آن توجه کافی داشته باشند و آن را رعایت کنند، علاقه و الفتی بین آن‌ها ایجاد خواهد شد که شاید تصورش برای خودشان هم سخت باشد! البته، کار همین‌جا تمام نمی‌شود و پس از آن هر دو نفر برای استمرار روابط خوب بین خود باید دقت و توجه کافی را لحاظ کنند. در ادامه نکات بیشتری در همین باره برای داشتن همسری مهربان و خوش‌اخلاق مطرح خواهد شد.

  7 توصیه به خانم‌ها

به طور خلاصه می‌توان گفت که خانم‌ها برای داشتن شوهری که خوش اخلاق باشد، باید هفت نکته را رعایت کنند: 1-احترام و اهمیت دادن به شوهر، 2-مهیا کردن محیط پر از امنیت و آرامش در خانه، 3-همراهی با او در امور مختلف بعد از تصمیم‌گیری، 4-پرهیز از بحث و مجادله‌های بی نتیجه، 5-توجه به ظاهر آراسته و مسائل زناشویی، 6-داشتن صداقت و امانت ، 7- فداکاری و داشتن گذشت در حد معقول

موانع خوش ‌اخلاق شدن همسر

همان‌طور که گفته شد، اگر زن و شوهرها به یک سری رفتارها پایبند باشند، طبیعتا با همسری مهربان و خوش‌اخلاق در زندگی‌مشترک روبه‌رو خواهند شد و برعکس آن، یک سری رفتارهای رایج وجود دارند که آرزوی داشتن همسری مهربان را دست‌نیافتنی خواهند کرد.

  ندانستن زبان عشق: هرکدام از زوجین باید تلاش کند تا زبان عشق همسر خود رابشناسد و با آن زبان با او ارتباط برقرارکند. زبان‌های عشق شامل  وقت گذاشتن برای یکدیگر، کلام تاییدآمیز، خدمت به یکدیگر و تماس فیزیکی است. ناآشنایی با این موضوع، احتمال خوشبختی در زندگی‌مشترک را پایین خواهد آورد.

  تشکر نکردن از رفتارهای مطلوب: اگر زن یا شوهری از رفتارهای خوب و درست همسرش تشکر نکند، این کار به تکرار رفتارهای مثبت نمی‌انجامد.

  داشتن انتظارات بیش از حد: انتظارات نامعقول از طرف مقابل، محبت میان افراد را کم می‌کند. زوجین سعی کنند در حد توان همسر انتظارات مادی و غیر مادی خود را تنظیم کنند نه بر اساس خواسته‌ها و رویاهای خود تا زندگی مشترک‌شان با آرامش بیشتری روبه رو شود.

  برنامه‌ریزی‌نکردن برای خوش‌گذرانی: برای داشتن یک زندگی‌مشترک با نشاط و موفق باید وقت گذاشت و برای خوش‌گذرانی‌های دو نفره برنامه‌ریزی کرد. در زندگی مشترک باید احساس مسئولیت داشت و لحظه به لحظه به عوامل ایجاد رابطه سالم توجه کرد.

  سرزنش کردن و بدبینی: هنگام اختلاف نظر یا سوءتفاهم به جای سرزنش کردن یکدیگر یا تفسیر نادرست، به شناسایی مسئله و یافتن راه‌حل بپردازید. پرهیز از گرفتن تصمیم‌‌های عجولانه و نادرست در چنین مواقعی و پر و بال ندادن به افکار منفی درباره همسر، توصیه‌ای مهم برای داشتن حسی بهتر به اوست.

  درد دل نکردن: هر روز یا حداقل هر هفته، زمان مشخصی را برای گفت‌و‌گو درباره مسائل و مشکلات و به اصطلاح دردل کردن با همسرتان اختصاص دهید. هر یک از زوجین باید دیگری را نزدیک‌ترین و محرم‌ترین فرد به خودش بداند و او را نیمه گم شده، حامی و پشتیبان خود تلقی کند.

  به یاد نیاوردن روزهای خوش: تمرکز بیش از حد روی جنبه‌های منفی یکدیگر، قطعا مانع خوش‌اخلاق بودن در زندگی‌مشترک خواهد شد. بنابراین اوقات خوش خود را مدام در ذهن مرور کنید. با همسر خود به گونه‌ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای عقد رفتار می‌کردید. با همدلی، هم فکری، همکاری و مشورت با یکدیگر درباره مسائل مختلف می‌توان زندگی‌مشترک موفق‌تری را تجربه کرد.

  رعایت نکردن حد و مرزها در اختلافات: به طور طبیعی هر زندگی دچار چالش‌های خاص خود می‌شود. مهم این است که در همه حال مراقب باشید که با توهین‌ها و حرف‌های نامربوط حرمت‌ها شکسته نشود. همچنین هریک از زوجین احترام و برخورد مناسب با خانواده همسر را در نظر داشته باشد و به هیچ عنوان موقع درگیری و اختلاف پای خانواده‌ها را وسط نکشد.

7 توصیه به شوهرها

یک مرد به عنوان شوهر هم اگر یک سری رفتارهای مناسب را از خودش بروز دهد، شانس بیشتری خواهد داشت تا زندگی با همسری خوش‌اخلاق در زیر یک سقف را تجربه کند: 1-ابراز محبت و علاقه به همسر، 2-درک کردن همسر و شرایطش در خانه، 3-گوش شنوا بودن برای شنیدن ناراحتی همسر، 4-کمک در کارهای منزل، 5-هدیه دادن بدون بهانه هرچند قیمت زیادی نداشته باشد، 6-مطلع کردن همسر از امور اقتصادی و شغلی خود، 7-متعهد بودن به همسر.