۰ نفر

۱۵ درصد طلاق‌ها در قم در یک سال اول ازدواج رخ می‌دهد

۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲
کد خبر: 144477
۱۵ درصد طلاق‌ها در قم در یک سال اول ازدواج رخ می‌دهد

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: 15 درصد طلاق ها در قم در یک سال اول ازدواج رخ می دهد که نشان دهنده اهمیت آموزش قبل از ازدواج است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد علی مکرمی با اشاره به ضرورت کاهش آمار طلاق در جهت تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد: 15 درصد از طلاق های استان قم در یک سال اول ازدواج اتفاق می افتد که نشان دهنده اهمیت آموزش های لازم در جهت کاهش طلاق است.

وی با بیان این که قم در تعداد طلاق رتبه هشتم کشور را دارد، افزود: سال گذشته 2927 مورد واقعه طلاق در این استان ثبت شد که نسبت به سال 93، 80 واقعه معادل 2.7 درصد کمتر بوده است. در 4 ماه نخست امسال 130 واقعه طلاق در استان قم ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

معاون ثبت احوال قم گفت: به طور میانگین سال گذشته ماهانه 244 و روزانه 8 مورد طلاق در قم ثبت شده است و بر اساس محل اقامت زوج، 98 درصد این طلاق ها شهری و 2 درصد روستایی بوده است. سال گذشته بیشترین فراوانی طلاق ثبت شده بر اساس گروه سنی زوجه بین 20 تا 24 سال و برای زوج 25 تا 29 سال بوده است و در 19 درصد از این طلاق ها زوج و زوجه هم سن و یا کمتر از یک سال تفاوت سنی داشته اند.

به گفته وی، میانگین سن مردان هنگام طلاق 33.86 و خانم ها 28.88 بوده است و 15 درصد از طلاق های قم کمتر از یک سال پس از ازدواج و 54 درصد نیز در کمتر از 5 سال پس از ازدواج اتفاق افتاده است.