۰ نفر

۱۰ عادتی که شما را فردی دوست داشتنی می‌کند

۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 142625
۱۰ عادتی که شما را فردی دوست داشتنی می‌کند

آسان است که خودمان را متقاعد کنیم که نیازی نیست دیگران دوست‌مان داشته باشند اما واقعیت این است که اگر دیگران به ما توجهی نشان ندهند احساس تنهایی خواهیم کرد. حتی درون‌گراترین افراد نیز نیاز به دوست داشته شدن را دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از امروز آنلاین، در زندگی روزمره ما، معمولا افرادی را روزانه می‌بینیم. دوست داریم بعضی را بیشتر ببینیم و از دیدن برخی دیگر، اجتناب می‌کنیم. برای آن‌که جزء دسته اول محسوب شویم در روابط اجتماعی موارد زیر را رعایت کنیم:

همه چیز را نمی‌دانیم

هیچ فردی کامل نیست. همه ما درباره همه چیزاطلاعات نداریم. بنابراین قطع کردن مکالمات دیگران به منظور بی‌ادبی تلقی می‌شود. تلاش کنید تنها شنونده فعالی باشید یعنی با زبان بدن مناسب و طرح سوال بعد از اتمام صحبت گوینده، به او و خودتان احترام بگذارید.

حواس‌تان به کار خودتان باشد

رفتار بسیار ناپسندی است که به مکالمه دیگران گوش بدهیم. وقتی دیگران در حال صحبت کردن هستند شما حواس‌تان به کار خودتان باشد. آنها که شما را وارد گفتگو یا کارهای خود نکرده‌اند؟!

کینه‌ای نبودن

ممکن است در طی روز اختلاف نظر و سلیقه‌ای در مورد مسائل مختلف بین همکاران پیش بیاید؛ این‌که شما چیزی را به دل نگیرید هم روحیات خودتان و هم روحیات دیگران آرام می‌ماند.

صبور بودن

شما به خودتان و دیگران اجازه رشد و سازگاری می‌دهید. و این مسئله شما را دوست‌داشتنی و مورد اعتماد قرار می‌دهد. اگر در محل کار مسئله‌ای پیش می‌آید پیش‌قدم در یاری رساندن به دیگران باشید.

تعریف کردن

وقتی به دیگران توجه نشان بدهید به معنای آن است که فردی خود محور نیستید. لبخند زدن شما را دوست داشتنی می‌کند. توجه کنید مردم ناخودآگاه جذب شما خواهند شد اگر از آنها تعریف کنید و به آنها توجه داشته باشید.

متوجه چیزهای خوب باشید

گاهی اوقات دشوار است که شخصیت‌ها را برای خودمان پردازش کنیم اما تمرکزتان را روی خوبی‌های دیگران بگذارید. روی خوبی‌های آنها سرمایه‌گذاری کنید. کم کم آنها نیز همین کار را با شما می‌کنند. در این صورت فضای خوشایند و مثبتی را در اطراف خود به وجود می‌آورید.

قضاوت زودهنگام

هیچ چیز ناخوشایندتر از قضاوت قبل از رسیدن به نتیجه نیست. یک نتیجه عادلانه و مناسب زمانی به وجود می‌آید که تمام حقایق کنار هم چیده شده باشد. تجزیه و تحلیل مسائل زودتر از به حصول رسیدن نتایج از شما فردی ناعادل می‌سازد.

خود واقعی

وقتی خود واقعی‌تان باشید بدون ساختگی بودن احساسات و رفتارتان، دوست‌داشتنی می‌شوید. در این صورت آنها می‌توانند روی کمک شما حساب کنند.

سخاوتمند بودن

اگر به دیگران در معاملات خود تخفیف بدهید یا آنها را به مهمان کنید؛ حس صمیمی‌تری را به اطرافیان‌تان القا خواهید کرد که شما را دوست داشتنی می‌کند.

رازدار بودن

حفظ اسرار دیگران یک راز اخلاقی است. در این صورت آنها می‌دانند که می‌توانند به شما اعتماد کنند.