۰ نفر

علت سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه چیست؟

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۴۵
کد خبر: 703940
علت سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه چیست؟

عامل اصلی که پشت سر تمام تغییرات ناگهانی رفتاری است، کمبود علاقه و عدم علاقه است. طولانی شدن سردی و بی اعتنایی یک نفر به شما نشان دهنده فروکش کردن علاقه یا از دست دادن احساسات عاشقانه اش نسبت به شما است.

به گزراش اقتصادآنلاین، تغییر ناگهانی رفتار همسر یا شریک عاطفی در اوایل رابطه یا بعد از گذشت سال‌های طولانی می‌تواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد.

تغییر رفتار مردان اغلب در اوایل رابطه ایجاد می‌شود، چرا که بعد از مدتی معاشرت متوجه می‌شوند هیچ تناسبی بین آن‌ها و طرف مقابلشان وجود ندارد، به همین دلیل است که به دختران توصیه می‌شود خیلی زود دلباخته مردی که با او وارد رابطه شده اند، نشوند، زود دل بستن به یک مرد بدون این که شناخت کافی نسبت به هم پیدا کنید عامل شکست عشقی در بسیاری از روابط برای دختران است.

ولی گاهی اوقات در رابطه‌های طولانی مدت عاطفی یا ازدواج، زنان متوجه تغییر ناگهانی رفتار همسرشان می‌شود که می تواند دلایل متفاوتی از تغییر رفتار ناگهانی در اوایل رابطه داشته باشد.

تغییر رفتار ناگ‌های شوهر می تواند برای هر زنی نگران کننده باشد. در ادامه مقاله درباره شایع‌ترین عواملی که باعث تغییر ناگهانی رفتار مردان می‌شود صحبت می کنیم.

در هر مرحله‌ای از رابطه ممکن است با تغییر ناگهانی رفتار مردان یا بی محلی کردن مردان روبرو شوید که همه این تغییرات ریشه در احساسات عاشقانه و ضمیر ناخودآگاه آنان دارد. تغییر ناگهانی رفتار شوهر ممکن است در اوایل رابطه ایجاد شود یا این که بعد از سال‌ها بروز کند و باعث نگرانی شود.

عامل اصلی که پشت سر تمام تغییرات ناگهانی رفتاری است، کمبود علاقه و عدم علاقه است. طولانی شدن سردی و بی اعتنایی یک نفر به شما نشان دهنده فروکش کردن علاقه یا از دست دادن احساسات عاشقانه اش نسبت به شما است.

شاید از نظر شما تغییر رفتار طرف مقابلتان ناگهانی است، ولی فرایند آن که ریشه در سرد شدن عواطف دارد، ناگهانی صورت نگرفته و به صورت تدریجی و با انباشته شدن احساسات منفی در گذر زمان ایجاد شده است.

عدم دریافت پاسخ دلخواه

عدم دریافت پاسخ از طرف زن میتواند باعث تغییر ناگهانی رفتار مردان به خصوص در اوایل رابطه شود. مردی که از اهداف طرف مقابلش مطمئن نیست، زمانی که نشانه‌ای از علاقه زن و پاسخی در برابر ابراز علاقه اش نبیند انگیزه و اشتیاقش را از دست داده و نامید شده و ممکن است به طور ناگهانی رفتارش تغییر کرده و کنار بکشد.

به بازی گرفتن طرف مقابل

یکی از دلایل تغییر ناگهانی رفتار مردان در آغاز یک رابطه، به بازی گرفتن شما است. مردانی که از نظر روانشناختی وضعیت پایداری ندارند و برای این که احساس خوبی داشته باشند نیاز به جذب و تایید زنان دارند، درست در لحظه‌ای که شما جذبش شده و اظهار علاقه کنید، رفتارشان تغییر کرده و شما را کنار می‌گذارند.

مردان زیادی هستند که جذب کردن یک دختر برایشان چالش محسوب می‌شود و تمام تلاششان را برای جذب کسی که واقعا علاقه‌ای به او ندارند، به کار می‌گیرند. به این ترتیب میتوانند اعتماد به نفسشان را افزایش بدهند، شکل گرفتن چنین رابطه‌ای، از آنجا که علاقه واقعی در آن وجود ندارد، منجر به رفتار‌های سرد یا تغییر ناگهانی رفتار مردان می‌شود.

عدم علاقمندی به رابطه

یکی از خصوصیات مشترک بین مردان، نیاز داشتن به تایید دیگران و اثبات جذابیت خود در مقابل زنان است و برای تامین این نیاز روحی و بالاتر نشان دادن خودشان در برابر دیگر مردان وارد رابطه عاطفی‌ای می‌شوند که ممکن است علاقه‌ای به آن نداشته باشند. مردان میخواهند به خودشان و دوستانشان یا حتی برادرانشان نشان دهند که از جذابیت بالایی برای زنان برخوردارند و به راحتی با کوچکترین چراغ سبزی، بدون سبک و سنگین کردن یا در نظر گرفتن مناسب بودن شرایط و شخصیت طرف مقابل، وارد یک رابطه می‌شوند و مسلما در ابتدا بهترین رفتار ممکن را با طرف مقابل خواهند داشت و در اغلب موارد بعد از مدتی متوجه می‌شوند که دختری که با او وارد رابطه شده اند هیچ تناسبی با آن‌ها ندارد و مرتکب چه اشتباه بزرگی شده اند، ولی به جای اعتراف به اشتباهشان شروع به بی محلی به طرف مقابل می‌کنند تا رابطه به صورت خود به خود از بین برود. این رفتار در نهایت منجر به شکست عشقی در زنان می‌شود.

ترس از تعهد

علت سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه چیست؟

برخی مردان به طور کلی ترس از تعهد دارند یا این که هنوز مسئولیت پذیری لازم برای تعهدد داشتن به یک نفر را ندارند بنابراین با جدی شدن رابطه، کنار می‌کشند.

پارادوکس احساسی و انتخاب

پارادوکس احساسی در مردان به این معنی است که شخصیتی که با او وارد رابطه می‌شوند متفاوت از شخصیتی است که می‌خواهند. به عنوان مثال مردی که می‌داند در کنار زنی مطیع و ضعیف خوشبختی را احساس خواهد کرد به صورت ناخوآگاه جذب زنی می‌شود که فردی موفق و مستقل است، با وجودی که ابتدای رابطه برای هر دو نفر میتواند جذاب و پر از شور و گرما باشد، ولی بعد از فروکش شدن هورمون‌ها در بدن مرد، پارادوکس احساسی، خودش را نشان میدهد و در مدتی کوتاه متوجه تغییر رفتار ناگهانی او خواهید شد.

وجود موضوع ناخوشایند

تغییر ناگهانی رفتار همسر حتی بعد از سال‌ها می‌تواند به دلیل وجود یک موضوع ناخوشایند باشد، هر مورد ساده‌ای مثل بی احترامی، ناسازگاری و ... میتواند عامل تغییر ناگهانی رفتار همسر یا حتی ترک کردن شما شود.

انباشت احساسات منفی

یکی از دلایل مهم تغییر رفتار ناگهانی مردان به خصوص در روابط طولانی مدت مثل ازدواج، انباشت احساست منفی است که میتواند بعد از سال‌ها به یک باره ایجاد شود. در روابطی که احساسات منفی بیشتر از احساسات مثبت باشد معمولا بعد از چند سال به یک باره باعث تغییر ناگهانی رفتار همسر و از بین رفتن کامل عشق و علاقه و امید به آن رابطه می‌شود.

برطرف نشدن نیاز‌های ناخودآگاه

یکی از دلایل عاشق شدن انسان‌ها، برآورده شدن نیاز‌های ضمیر ناخودآگاه آن‌ها ست. برطرف نشدن نیاز‌های ضمیر ناخوآگاه به صورت طبیعی باعث سرد شدن رابطه می‌شود و یکی از دلایل اصلی سرد شدن مرد از زن است که میتواند در ابتدای رابطه باشد یا بعد از چند سال.

بعد از تغییر ناگهانی رفتار همسر چه باید کرد؟

در صورتی که با تغییر رفتار ناگهانی همسر یا شخصی که با او در ارتباط عاطفی هستید، شدید باید به این فکر کنید که علت این رفتارش چیست و در نهایت تصمیم بگیرید این رابطه ارزش وقت گذاشتن و ترمیم کردن دارد یا این که بهتر است شما هم این رابطه را رها کنید.

معمولا در ازدواج افراد تصمیم می‌گیرند رابطه را ترمیم کنند، ولی در مواردی که آشنایی به قصد دوستی بوده یا هنوز در مراحل اولیه است، بهتر است شما هم طرف مقابل را رها کنید چرا که احتمال نداشتن تناسب کافی برای به سرانجام رساندن این رابطه بسیار زیاد است و سرد شدن و رها کردن رابطه از طرف مقابل نشان دهنده این است که او متوجه شده این رابطه فایده‌ای برایش ندارد.

زمانی که شما در ضمیر ناخوآگاه طرف مقابل با احساسات منفی مرتبط شوید، او تمایلش را برای رابطه با شما از دست خواهد داد و در ابتدا رفتارش با شما سردتر خواهد شد و در نهایت با شما قطع رابطه خواهد کرد.

در روابط بلند مدت مانند ازدواج، از آنجا که احتمالا لحظات خوشایند و لذت بخش و احساسات عاشقانه زیادی را در کنار هم تجربه کرده اید ممکن است بتوانید دوباره خودتان را با احساسات خوشایند در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل پیوند بزنید که البته نیاز به تلاش زیاد و اجرای تکنیک‌های اصولی روانشناسی دارد.

معمولا ابراز علاقه و خدماتی که به طرف مقابل ارائه میدهید نمی‌تواند سرد شدن و بی علاقگی او نسبت به شما را تغییر دهد و حتی منجر به دورتر شدن او از شما خواهد شد.

شما با ابراز علاقه مداوم و پذیرفتن خواسته‌های خودآگاه یک نفر، نمیتوانید او را به خودتان علاقمند کنید، بازگرداندن علاقه و گرمای عشق به یک رابطه به معنی برطرف کردن خواسته‌های ناخوآگاه طرف مقابل است که شاید حتی خودش هم از آن‌ها اطلاعی نداشته باشد شاید هم قبلا به شما گفته، ولی توجهی به آن‌ها نداشته اید.

عشق و علاقه کاملا ناخوآگاه و غیرارادی است بنابراین برای روشن شدنش باید به ناخودآگاه طرف مقابل دسترسی پیدا کنید.