۰ نفر

مردان ریسک پذیرترند یا زنان؟

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۱۵
کد خبر: 701389
مردان ریسک پذیرترند یا زنان؟

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی چشم‌انداز بازده مالی نامعلوم باشد، مردان در تصمیم‌گیری‌ها ریسک بیشتری می‌کنند.

به گزراش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در زندگی روزمره افراد باید در موقعیت‌های نامشخصی که اطلاعات کاملی ندارند تصمیم بگیرند، اما نحوه رفتار افراد در چنین مواقعی تحت تأثیر جنسیت آن‌ها است.

تحقیقات جدید از دانشکده مدیریت رادی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو نشان می‌دهد که مردان بیشتر احتمال دارد هر گونه اطلاعات در مورد یک فرصت سرمایه گذاری را خوشبینانه تفسیر کنند و راحت‌تر تصمیم گیری‌های مالی پرخطر اتخاذ کنند.

این مطالعه که در ژورنال علوم اعصاب شناختی عاطفی و رفتاری منتشر خواهد شد، بر اساس تحقیقات موجود نشان می‌دهد زنان بیشتر از مردان از خطر گریزند.

اوما کارمارکار نویسنده مطالعه گفت: عدم قطعیتی که در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شویم، به ندرت احتمالات دقیقی می‌دهد و معمولاً افراد باید با اطلاعات جزئی یا ناقص تصمیم بگیرند.

این تحقیق نشان می‌دهد که مردان و زنان در تصمیم‌گیری‌های مالی با اطلاعات کم و نامطمئن پاسخ‌های مشابهی از خود نشان می‌دهند.

با این حال یک تفاوت کلیدی را نیز نشان می‌دهد، هرچه اطلاعات بیشتری به مردان بدهید - خوب یا بد - در مقایسه با زنان بیشتر به بررسی برای ریسک می‌پردازند.

این تحقیق پیامد‌هایی برای چگونگی تصمیم گیری مردان و زنان در طیف وسیعی از محیط‌های حرفه‌ای دارد، مانند احتمال رقابت زنان برای نقش‌های رهبری یا عملکرد سرمایه گذاری مالی آنها.

نتایج نشان داد که وقتی اطلاعات کمی وجود دارد، هم مردان و هم زنان در مورد هزینه کردن محتاط هستند، اما هرچه اطلاعات بیشتری به مردان بدهید، با افزایش مقدار کل اطلاعات شکاف رفتاری در مردان و زنان همچنان بیشتر می‌شود.

کارمارکار گفت: فقدان اطلاعات به وضوح زنان را بیشتر از مردان آزار می‌دهد.

به این ترتیب، این تحقیق نشان می‌دهد که مردان می‌توانند راحت‌تر متقاعد شوند که خرج کنند، اما به طور قابل توجهی با در دسترس بودن اطلاعات مرتبط در مورد وضعیت مرتبط است.

این آزمایش حضوری در پردیس UC San Diego انجام شد و شامل بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده، اکثرا دانش‌آموز، با حدود ۵۸ درصد زن و حدود ۴۲ درصد مرد بود که میانگین سنی آن‌ها ۲۰ سال بود. نتایج به‌صورت آنلاین با ۲۷۴ شرکت‌کننده تکرار شد.

این افراد بین ۱۹ تا ۷۷ سال (با میانگین سنی ۴۲ سال) بودند و بازی‌ها را با پول واقعی انجام نمی‌دادند. شرکت کنندگان آنلاین حدود ۴۸ درصد زن و ۵۲ درصد مرد بودند. این تکرار شامل کنترل‌های اساسی برای عواملی مانند تحصیلات، سن و درآمد بود و هنوز تفاوت‌های قابل‌توجهی در تصمیم‌گیری بین جنسیت‌ها پیدا کرد.