۰ نفر

اگر غر زدن خودت را هم خسته کرده، بخون

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۱۰
کد خبر: 696451
اگر غر زدن خودت را هم خسته کرده، بخون

شکایت کاری عملی است که حداقل برای یکبار هم آن را انجام داده‌ایم. با این حال، وقتی شکایت به امری عادی تبدیل می‌شود به همه چیز از زندگی کاری گرفته تا به روابط با دوستان و خانواده آسیب می‌رساند.

ترک همیشگی عادت غر زدن از راهش

به گزارش اقتصاد آنلاین، به گفته کارشناسان غر زدن و غر زدن مزمن منجر به ناامیدی، خیانت، اضطراب و بی اعتمادی می‌شود. در کل غر زدن یک عادت بد است که باید از آن اجتناب شود و با کمی خودآگاهی و تلاش می‌توان آن را کاهش داد.

بسیاری از افراد غر زدن را امری کاملاً طبیعی می‌دانند. با این حال، غر زدن بر روی مغز و سلامت جسمی ما تأثیر منفی می‌گذارد و احساس غم یا مالیخولیا همراه با نارضایتی واقعی از زندگی روزمره را افزایش می‌دهد. استرس ناشی از غر زدن مشکلات مزمن سلامتی، مانند دیابت یا آسم را تشدید می‌کند و سایر شکایات جسمی از قبیل افزایش سردرد، درد مفاصل و افسردگی را ایجاد می‌کند. یکی از راه‌های مبارزه با این علائم، یادگیری چگونگی جلوگیری از غر زدن و غر غر کردن بی فایده از افراد است.

در این مطلب به بیان روش های موثر برای رهایی از عادت غر زدن و غر غر کردن میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

گله و شکایت

چرا اغلب غر زدن می‌کنیم؟

همه ما در بعضی مواقع  غر زدن می‌کنیم، برای برخی افراد غر زدن راهی برای ارتباطات پیش فرض آنهاست و هرگز متوقف نمی‌شود. چنین غر زدن مدوام می‌تواند خسته کننده، آزار دهنده و ناامیدکننده باشد.

– غر زدن راهی برای تسکین استرس

غر زدن را به عنوان تخلیه روحی خود از عوامل استرس زای زندگی که در درون ما ایجاد شده‌اند را انتخاب می‌کنیم. به عنوان نمونه بچه‌ها از معلم غر زدن دارند، کارمندان از رئیس خود و غیره. این درحالی است که فقط با شنیدن ناامیدی‌ها، عصبانیت‌ها و احساساتمان احساس بهتری پیدا می‌کنیم.

– غر زدن راهی برای حل مشکل

معمولاً افراد وقتی احساس اضطراب می‌کنند یا صدمه دیده‌اند و مهارت لازم برای حل مشکل یا جرات عمل را ندارند، غر زدن می‌کنند.

– غر زدن راهی برای فرار افسردگی

افسردگی انرژی ما را کم می‌کند و باعث می‌شود چیزهای خوب را مشاهده نکنیم. غر زدن تنها کاری است که احساس می‌کنیم در افسردگی می‌توان انجام داد.

راه کارهای رهایی از عادت غر زدن

1. نگرش مثبت و تغییر تفکر خود

طرز تفکر خود را تغییر دهید. البته گفتن آن بسیار آسان است، اما کاملاً امکان پذیر نیست اما تغییر مثبتی را در مورد چگونگی درک مشکل شما ایجاد می‌کند. اولین قدم برای تغییر نگرش خود این است که شرایط را آنگونه که هست بپذیرید و رو به جلو حرکت کنید.

2. رهایی از گذشته

این نکته را به خاطر داشته باشید گذشته هرگز قابل تغییر نیست و نگرانی از آینده بیهوده است. بنابراین غر زدن کار بیهوده‌ای است و بهتر است با شرایط فعلی کنار بیایید. افکار منفی را بشناسید و یک ذهنیت مثبت در خود ایجاد کنید و خوب و بد زندگی را با کمال مهربانی بپذیرید و بدانید شرایط بد نیز تغییر خواهد کرد و باید صبوری کرد.

3. هر چند وقت یک بار خودتان را تخلیه کنید

نادیده گرفتن مداوم افکار منفی منجر به غر زدن مدوام می‌شود. اگر واقعاً دوران سختی را پشت سر می‌گذارید، از اینکه احساسات خود را با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده خود درمیان بگذارید، نترسید.

4. تمرین یوگا برای رهایی از عادت غر زدن

یوگا یک روش عالی برای ورزش، آرامش و یادگیری هوشیاری است. تمرکز یوگا بر تنفس، حرکت و مدیتیشن دلالت دارد و به شما کمک می‌کند ذهن و بدن خود را کنترل کنید و مثبت‌تر فکر کنید.

5. نوشتن شکایات خود

معمولاً یک شاکی عادی تمایل دارد غر زدن خود را به گوش کسی برساند. بنابراین، در عوض شکایات خود را یادداشت کنید. این عمل به شما امکان می‌دهد بدون اینکه خود و دیگران را اذیت کنید، از غر زدن دست بردارید.

6. ورزش برای رهایی از عادت غر زدن

یک پیاده روی روزانه می‌تواند به تخلیه انرژی منفی ذهن شما کمک کند و دید جدیدی به شما دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که پیاده روی شکل بسیار خوبی برای کاهش استرس است.