۰ نفر

اضطراب دارید؟ این ۳ مکمل را مصرف کنید

۵ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۴۷
کد خبر: 691159
اضطراب دارید؟ این ۳ مکمل را مصرف کنید

یکی از مهمترین مکمل هایی که نفش بسزایی در برطرف کردن اضطراب دارد، ویتامین دی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بهداشت نیوز، برخی از مکمل های طبیعی می توانند به رفع اضطراب کمک کنند.

تحقیقات نشان می دهد که مکمل های مختلف از جمله ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا۳ و داروهای گیاهی ممکن است به مکمل ضد اضطراب باشند. اضطراب می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. می تواند باعث نگرانی، ناراحتی، ترس یا وحشت شود.

مکمل‌هایی که برای برطرف کردن اضطراب مفید هستند:

ویتامین دی

تحقیقات بین سطوح ویتامین D و افسردگی ارتباط یافته اند و معتقدند مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به درمان این بیماری کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است بین کمبود ویتامین D و اختلالات اضطرابی نیز ارتباط وجود داشته باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D، افسردگی و اضطراب را در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می بخشد. با این حال، تحقیقات در مورد ارتباط بین اضطراب و ویتامین Dنتایج متفاوتی را به همراه داشته است. بدن در نتیجه قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید، ویتامینD می سازد. افراد می توانند با گذراندن زمان بیشتر در آفتاب، خوردن مواد غذایی غنی از ویتامین  D و یا مصرف مکمل های ویتامینD ، کمبود آن را جبران کنند.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین بی کمپلکس برای رفع اضطراب

ویتامین‌ های گروه B برای مدیریت بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله استرس، موثر و ضد اضطراب هستند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که شرکت کنندگانی که سطح ویتامین B۱۲ کمتری داشتند، بیشتر در معرض افسردگی یا اضطراب بودند. همچنین، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد افرادی که غذاهای سرشار از ویتامین B مصرف می‌کنند، نسبت به افراد دیگر، اضطراب و استرس کمتری دارند. افراد معمولا می توانند ویتامین B کافی را از خوردن انواع موادمغذی دریافت کنند. برخی از ویتامین‌های گروه Bاز جمله ویتامین ‌های B۱۲ و B۲ بیشتر در منابع جانوری یافت می‌ شوند. به همین دلیل، افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند ممکن است به مکمل آن ها نیاز داشته باشند.


بیشتر بخوانید؛

ترفندهایی برای کوچک کردن شکم پس از ۵۰ سالگی


منیزیم

منیزیم برای عملکرد موثر سیستم های بدن ضروری است. محققان دریافتند که مکمل منیزیم ممکن است شاخص های اضطرابی را در افراد مستعد به این بیماری بهبود بخشند. همچنین، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ گزارش داد که مصرف مکمل های منیزیم در افراد مبتلا به اضطراب مربوط به سندرم پیش از قاعدگی مفید است. افراد می ‌توانند به منظور دریافت مقادیر کافی از منیزیم، از مکمل ‌های منیزیم و یا منابع غذایی سرشار از منیزیم مانند گندم، اسفناج، کینوا، بادام و بادام هندی، شکلات تلخ و لوبیا مصرف نمایند. مصرف دوزهای بالای منیزیم می تواند باعث اسهال شود. با دوز کمتر مانند ۱۰۰ میلی گرم شروع کنید. از مصرف بیش از ۳۵۰ میلی گرم در روز بدون تایید پزشک خودداری کنید. منیزیم می تواند با اثربخشی آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد روان پریشی تداخل داشته باشد.