۰ نفر

چگونه زندگی شاد داشته باشیم؟ / ۲۶عادتی که باید به روزمرگی های خود اضافه کنید

۶ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۴۰
کد خبر: 691094
چگونه زندگی شاد داشته باشیم؟ / ۲۶عادتی که باید به روزمرگی های خود اضافه کنید

لبخند زدن؛ ورزش کردن، تغذیه مناسب و دوری از استرس کلید داشتن یک زندگی شاد است. صرف نظر از نسخه ای که از خوشبختی واقعی دارید، داشتن یک زندگی شادتر و رضایت بخش تر در دسترس است. چند ترفند در عادات روزانه می تواند به شما در رسیدن به زندگی شاد کمک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عادات مهم هستند؛ اگر تا به حال سعی کرده اید یک عادت بد را ترک کنید، به خوبی می دانید که چقدر ریشه دار هستند اما با تغییر هر یک چگونه به زندگی شاد رسیده ایم. خوب، عادات خوب نیز عمیقاً ریشه می دوانند. چرا روی تبدیل عادات مثبت به بخشی از روال خود کار نمی کنید؟

در اینجا نگاهی به برخی از عادت های روزانه، ماهانه و سالانه برای کمک به شروع تلاش داشته ایم. فقط به یاد داشته باشید که نسخه شادی در زندگی هر کس کمی متفاوت است، و همچنین مسیر آنها برای رسیدن زندگی شاد متفاوت .

برخی از این عادات استرس بیشتری ایجاد می کنند یا با سبک زندگی سازگار نیستند، آنها را باید کنار گذاشت. با کمی زمان و تمرین، متوجه خواهید شد که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی خبر آن زمان به زندگی شاد نزدیک خواهید شد.

عادات روزانه

عادات روزانه زیر  به شما کمک می کند به شادی بیشتری در زندگی خود برسید.

۱.لبخند بزنید

وقتی خوشحال هستید تمایل دارید که لبخند بزنید. اما در واقع این یک خیابان دو طرفه است.

ما لبخند می زنیم چون خوشحالیم و لبخند زدن باعث ترشح دوپامین در مغز می شود که ما را شادتر می کند.

اگرچه کاملاً بی‌خطا نیست، اما محققان دریافته‌اند که ارتباط بین لبخند زدن و شادی را می‌توان به «فرضیه بازخورد چهره» نسبت داد، جایی که حالات چهره ممکن است تأثیر متوسطی بر احساسات داشته باشد.

این بدان معنا نیست که باید همیشه با یک لبخند ساختگی که روی صورت نقش بسته ، به اینطرف و آنطرف رفت . اما دفعه بعد که احساس ضعف کردید، لبخند بزنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. یا سعی کنید هر روز صبح را با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع کنید شاید اینطور زندگی شاد شود.

۲. ورزش کنید

ورزش فقط برای بدن نیست. ورزش منظم می تواند به کاهش استرس، احساس اضطراب و علائم افسردگی کمک کند و در عین حال عزت نفس و شادی را افزایش دهد.

حتی مقدار کمی فعالیت بدنی می تواند تفاوت ایجاد کند. لازم نیست برای ورزش سه‌گانه یا بالا رفتن از صخره تمرین کنید، مگر اینکه این چیزی باشد که شما را خوشحال می‌کند.

ترفند این است که بیش از حد به خودتان فشار نیاورید. اگر به طور ناگهانی خود را وارد یک روتین سخت کنید، ممکن است در نهایت ناامید شوید.

این شروع کننده های تمرین را در نظر بگیرید:

  • هر شب بعد از شام در اطراف بلوک قدم بزنید.
  • برای یک کلاس مبتدی در یوگا یا تای چی ثبت نام کنید.
  • روز خود را با ۵ دقیقه حرکات کششی شروع کنید.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای را که زمانی از آن لذت می‌بردید، اما از بین رفته‌اند، به خود یادآوری کنید. یا می‌توانید فعالیت‌هایی را که همیشه می‌خواستید امتحان کنید، مانند گلف، بولینگ یا رقص.

۳. به اندازه کافی بخوابید

اکثر بزرگسالان به حداقل ۷ ساعت خواب روزانه نیاز دارند. اگر متوجه شدید که در طول روز با میل به چرت زدن مبارزه می کنید یا به طور کلی احساس می کنید در مه هستید، ممکن است بدنتان هشدار دهد که به استراحت بیشتری نیاز دارد.

مهم نیست چقدر جامعه مدرن ما را به سمت خواب کمتر سوق می دهد، ما می دانیم که خواب کافی حیاتی است؛برای سلامتی خوب، عملکرد مغز و رفاه عاطفی. خواب کافی همچنین خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، افسردگی و دیابت را کاهش می‌دهد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در ایجاد یک روال خواب بهتر کمک می کند:

بنویسید که هر شب چند ساعت می خوابید و چقدر استراحت می کنید. پس از یک هفته، باید ایده بهتری داشته باشید که چگونه کار می کنید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشنی برای ردیابی خواب استفاده کنید.

هر روز، از جمله آخر هفته ها، به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید.

  • ساعت قبل از خواب را به عنوان زمان استراحت رزرو کرده، دوش بگیرید، مطالعه کنید یا کاری آرامش بخش انجام دهید. از خوردن و آشامیدن سنگین بپرهیزید.
  • اتاق خواب خود را تاریک، خنک و ساکت نگه دارید.
  • برای داشتن رختخواب خوب هزینه کنید.
  • اگر مجبور به چرت زدن هستید، سعی کنید آن را به ۲۰ دقیقه محدود کنید.

اگر به طور مداوم مشکلات خواب دارید، با پزشک مشورت کنید. ممکن است اختلال خواب داشته باشید که نیاز به درمان دارد.

۴. با روحیه غذا بخورید

ممکن است بدانید که انتخاب های غذایی بر سلامت جسمانی کلی شما تأثیر می گذارد. اما برخی از غذاها نیز می توانند بر وضعیت ذهنی شما تأثیر بگذارند. 

مثلا:

کربوهیدرات ها سروتونین را ترشح می کنند که یک هورمون «احساس خوب» است. فقط کربوهیدرات های ساده - غذاهای سرشار از قند و نشاسته - را به حداقل برسانید زیرا این افزایش انرژی کوتاه مدت است و شما دچار مشکل می شوید. انتخاب کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند سبزیجات، لوبیا و غلات کامل، می‌تواند به شما  کمک کند و در عین حال سروتونین را تامین کنید.

گوشت بدون چربی، مرغ، حبوبات و لبنیات سرشار از پروتئین هستند. غذاهای غنی از پروتئین دوپامین و نوراپی نفرین را آزاد می کنند که انرژی و تمرکز را افزایش می دهند.

اسیدهای چرب امگا ۳، مانند اسیدهای چرب موجود در ماهی های چرب(ماهی جنوب)، دارای اثرات ضد التهابی هستند که به سلامت کلی مغز شما ارتباط دارند. اگر ماهی نمی خورید، ممکن است در مورد مکمل های احتمالی با پزشک صحبت کنید.

غذاهای بسیار فرآوری شده یا سرخ شده باعث می شوند که شما احساس ناراحتی کنید و به همین ترتیب حذف وعده های غذایی نیز احساس ناراحتی می کند.

اگر می خواهید با در نظر گرفتن خلق و خوی غذا بخورید، هر روز یک غذا را برای خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال، یک شیرینی بزرگ و شیرین صبحانه را با مقداری ماست یونانی با میوه عوض کنید. هنوز هم نیاز به شیرینی را برآورده می کنید و پروتئین کمک می کند از افت انرژی در نیمه صبح جلوگیری کنید. هر هفته یک جایگزین غذای جدید اضافه کنید.

۵. شکرگزاری را تمرین کنید

به سادگی سپاسگزار بودن می تواند خلق و خو را در کنار سایر فواید تقویت کند. به عنوان مثال، یک مطالعه دو قسمتی نشان داد که تمرین قدردانی می تواند تأثیر قابل توجهی بر احساس امید و شادی داشته باشد.

ممکن است سعی کنید هر روز را با اذعان به چیزی که به خاطر آن سپاسگزار هستید شروع کنید. می توانید این کار را در حالی انجام دهید که دندان های خود را مسواک می زنید یا فقط منتظر به صدا درآمدن آن زنگ به تعویق افتاده هستید.

همانطور که روزتان را می گذرانید، مراقب چیزهای خوشایند زندگی خود باشید. آن‌ها می‌توانند نیازهای یک زندگی شاد را تاممین کنند، مانند دانستن اینکه کسی شما را دوست دارد یا ارتقای شغلی.

اما آنها می توانند چیزهای کوچکی نیز باشند، مانند همکاری که به شما یک فنجان قهوه پیشنهاد داده یا همسایه ای که برای دست تکان داده است.

با کمی تمرین، حتی ممکن است از همه چیزهای مثبت اطراف خود بیشتر آگاه شوید.

۶. تعریف کنید

تحقیقات نشان می دهد که انجام اعمال محبت آمیز به ارتقای رفاه کلی و زندگی شاد کمک می کند.

تعریف و تمجید صمیمانه راهی سریع و آسان برای روشن کردن روز انسان است و در عین حال شادی را تقویت می کند.

توجه شخصی را جلب کنید و آن را با لبخند بگویید تا بداند منظور شما از آن است. ممکن است از اینکه چقدر حس خوبی به شما می دهد تعجب کنید.

اگر می خواهید از ظاهر فردی تعریف کنید، مطمئن شوید که این کار را با احترام انجام خواهید داد.

۷. نفس عمیق بکشید

شما تنش دارید، شانه هایتان سفت است، و احساس می کنید که ممکن است «آن را از دست بدهید». همه ما این حس را می دانیم.

غریزه ممکن است به شما بگوید که یک نفس طولانی و عمیق بکشید تا خود را آرام کنید.

معلوم شد که این غریزه خوب است. منبع معتبر Research از این واقعیت حمایت می کند که تنفس آهسته و تمرینات تنفس عمیق می تواند به کاهش استرس کمک کند.رهایی از اضطراب و استرس انسان را به سمت زندگی شاد سوق می دهد.

دفعه بعد که احساس استرس پیدا کردید  مراحل زیر را انجام دهید:

  • چشم ها را بسته و خاطره ای شاد یا مکانی زیبا را تصور کنید.
  • یک نفس آرام و عمیق از طریق بینی بکشید.
  • به آرامی از طریق دهان یا بینی نفس را بیرون دهید.
  • این روند را چندین بار تکرار تا زمانی که احساس آرامش کنید.
  • اگر نفس های آهسته و عمدی برایتان سخت است، سعی کنید با هر دم و بازدم تا ۵ در سر خود بشمارید.

۸. لحظات ناخوشایند را تصدیق کنید

نگرش مثبت به طور کلی چیز خوبی است، اما اتفاقات بد برای همه رخ می دهد. این فقط بخشی از زندگی است.

اگر اخبار بدی به شما رسید، مرتکب اشتباه شدید یا فقط احساس می‌کنید در یک تنگنا هستید،  وانمود نکنید که خوشحال هستید.

احساس ناراحتی را بپذیرید و به خودتان اجازه دهید لحظه ای آن را تجربه کنید. سپس تمرکز خود را به سمت آنچه که این احساس را در شما ایجاد کرده و آنچه ممکن است برای بهبودی لازم باشد تغییر دهید.

آیا تمرین تنفس عمیق کمکی می کند؟ پیاده روی طولانی بیرون از خانه؟ صحبت کردن در مورد آن با کسی؟

اجاده دهید چند لحظه بگذرد و مراقب خود باشید. هیچ کس همیشه خوشحال نیست و نمی تواند در تمامی لحظات زندگی شاد داشته باشد.

۹. یک دفتر خاطرات داشته باشید

دفتر خاطرات راه خوبی برای سازماندهی افکار، تجزیه و تحلیل احساسات و برنامه ریزی است.  لازم نیست که یک نابغه ادبی باشید .

می تواند به سادگی یادداشت افکار پیش از رفتن به رختخواب باشد. اگر نوشتن بعضی چیزها شما را عصبی می کند، همیشه می توانید وقتی کارتان تمام شد آن را تکه تکه کنید. 

۱۰. با استرس روبرو شوید

زندگی پر از عوامل استرس زا است و اجتناب از همه آنها غیرممکن است.

 استرس همیشه مضر نیست و ما حتی می توانیم نگرش خود را در مورد استرس تغییر دهیم. گاهی اوقات استرس جنبه مثبتی دارد.

برای آن دسته از عوامل استرس زا که نمی توانید از آنها اجتناب کنید، به خود یادآوری کنید که همه استرس دارند، دلیلی وجود ندارد که فکر کنید همه این ها متعلق به شماست. و به احتمال زیاد، شما قوی تر از آن چیزی هستید که فکر می کنید.

به جای اینکه به خودتان اجازه غرق شدن بدهید، سعی کنید به طور مستقیم به عامل استرس زا رسیدگی کنید. این ممکن است به معنای شروع یک مکالمه ناراحت کننده یا انجام کارهای اضافی باشد، اما هرچه زودتر با آن مقابله کنید، این گودال زودتر کوچک می شود.

۱۱. از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید

چه در شبکه های اجتماعی، چه در محل کار یا حتی در یک کلاس یوگا، به راحتی در جایی قرار بگیرید که خود را با دیگران مقایسه کنید. نتیجه؟ ممکن است با دوستان صمیمی نارضایتی بیشتر، عزت نفس پایین تر و حتی افسردگی و اضطراب را تجربه کنید.

برای اینکه خود را با دیگران مقایسه نکنید،  تمرین کنید، اما به خاطر داشتن آرامش و شادی درونی ارزشش را دارد.

می توانید با برخی از نکات دیگر در این لیست که می تواند به جلب توجه شما به سمت درونتان کمک کند، مانند تنفس عمیق و یادداشت روزانه، شروع کنید. همچنین  برای دستیابی به این دیدگاه و زندگی شاد با یک درمانگر صحبت کنید.

عادات هفتگی

زندگی شاد زناشویی

نکات زیر شامل عادات هفتگی است که ممکن است به شما کمک کند احساس شادی بیشتری داشته باشید.

۱۲. بی نظمی

شلوغی به نظر یک پروژه بزرگ است، اما اختصاص دادن فقط ۲۰ دقیقه در هفته می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

در ۲۰ دقیقه چه کاری می توانید انجام دهید؟ مقدار زیادی.

یک تایمر روی تلفن خود تنظیم کنید و ۱۵ دقیقه وقت بگذارید تا یک منطقه خاص از اتاق را مرتب کنید ، مثلاً کمد یا آن کشوی آشغال خارج از کنترل. همه چیز را در جای خود قرار دهید و هر درهم و برهمی اضافی را که دیگر به کارتان نمی آید ، دور بریزید.

از ۵ دقیقه باقیمانده برای پیاده روی سریع در فضای زندگی خود استفاده کنید و هر چیز سرگردانی را که در سر راه قرار می گیرد کنار بگذارید.

می توانید این ترفند را یک بار در هفته، یک بار در روز یا هر زمانی که احساس می کنید فضای اطراف از کنترل خارج می شود، انجام دهید.

۱۳. دوستان را ببینید

انسان‌ها تا حد زیادی موجوداتی اجتماعی در نظر گرفته می‌شوند، و در حالی که تحقیقات در مورد اینکه چگونه اجتماعی شدن دقیقاً بر شادی تأثیر می‌گذارد، متفاوت است، اما اتفاق نظر بر این است که داشتن روابط اجتماعی ما را خوشحال می کند.

دلتان برای چه کسی تنگ شده؟ به سراغ آنها بروید. برای دور هم جمع شدن یا صرفاً یک گفتگوی طولانی تلفنی قرار بگذارید.

در بزرگسالی، پیدا کردن دوستان جدید تقریباً غیرممکن است. اما مهم این نیست که چند تا دوست دارید. این در مورد داشتن روابط معنادار است ، حتی اگر فقط با یک یا دو نفر باشد.

سعی کنید در یک گروه داوطلب محلی یا در کلاس شرکت کنید. هر دو می توانند به شما کمک کند تا با افراد همفکر منطقه خود ارتباط برقرار کنید. و به احتمال زیاد آنها نیز به دنبال دوستان هستند.

لازم نیست همنشینی به انسان های دیگر محدود شود. طبق مطالعات متعدد، حیوانات خانگی می توانند مزایای مشابهی را ارائه دهند.

حیوانات را دوست دارید اما نمی توانید حیوان خانگی داشته باشید؟ داوطلب شدن در پناهگاه حیوانات محلی را در نظر بگیرید تا دوستان جدیدی پیدا کنید ؛ هم انسان و هم حیوان.

۱۴. هفته خود را برنامه ریزی کنید

 سعی کنید در پایان هر هفته بنشینید و یک لیست اساسی برای هفته بعد تهیه کنید.

حتی اگر به برنامه پایبند نباشید، محدود کردن زمان برای شستن لباس‌ها، خرید مواد غذایی یا انجام پروژه‌های محل کار به آرامش ذهن کمک می کند.

می‌توانید یک برنامه‌ریز یا اپلیکیشن شیک تهیه کنید، اما حتی یک یادداشت چسبناک روی رایانه‌ یا یک تکه کاغذ  در جیب‌تان می‌تواند این کار را انجام دهد.

۱۵. گوشی خود را کنار بگذارید

شواهد زیادی وجود دارد و از این واقعیت حمایت می کند که استفاده بیش از حد از تلفن همراه منجر به تغییراتی در مغز خواهد شدو بر خلق و خوی اثر می گذارد، یک بررسی تغییرات شناختی و عاطفی جدی تری را در نوجوانان و بزرگسالان جوان نشان داد.

تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید و آن هدفون ها را حداقل یک ساعت در هفته کنار بگذارید. 

اگر مدتی است که تلفن را از برق نکشیده اید، ممکن است از تفاوت آن متعجب شوید. اجازه دهید ذهنتان برای تغییر آزاد باشد. برای خواندن، مدیتیشن ، پیاده روی و توجه به اطراف. زندگی شاد با این تغییرات به دست می آید.

خیلی دلهره آور به نظر می رسد؟ سعی کنید چند بار در هفته برای مدت زمان کوتاه تری ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع کنید.

۱۶. وارد طبیعت شوید

طبق یک مطالعه ، گذراندن ۳۰ دقیقه یا بیشتر در هفته در فضاهای سبز می تواند به کاهش فشار خون و احتمال ابتلا به افسردگی کمک کند.

فضای سبز هر چیزی مانند پارک محله ، حیاط خلوت وهر جایی که بتوانید از طبیعت و هوای تازه لذت ببرید،باشد.

با این حال بهتر است، برای مزایای بیشتر، مقداری ورزش در فضای باز به ترکیب اضافه کنید. همان مطالعه ذکر شده  نشان داد افرادی که زمانی را در فضای سبز سپری می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که هر بار بیشتر و بیشتر ورزش کنند.

۱۷. مراقبه را کاوش کنید

روش های زیادی برای مدیتیشن و کشف وجود دارد که می توانند شامل حرکت، تمرکز، معنویت یا ترکیبی از هر سه باشند.

مدیتیشن نباید پیچیده باشد. شاید به همین سادگی باشد که ۵ دقیقه آرام با افکار خود بنشینید. حتی تمرینات تنفس عمیق که قبلاً ذکر شد به عنوان نوعی مراقبه عمل می کنند.

۱۸. درمان را در نظر بگیرید

وقتی یاد می گیریم چگونه با موانع کنار بیاییم، مطمئناً خوشحال تر می شویم. زمانی که با مشکلی روبرو می شوید، به این فکر کنید که در گذشته از طریق مسائه ای مشابه چه گذرانده اید. 

اگر احساس می کنید که به دیوار آجری برخورد کرده اید، به طور هفتگی با یک متخصص سلامت روان مانند یک درمانگر صحبت کنید. برای جستجوی درمان نیازی به یک وضعیت سلامت روانی تشخیص داده شده یا بحران شدید ندارید.

متخصصان بهداشت روان برای کمک به افراد در بهبود مهارت های مقابله ای آموزش دیده اند. به علاوه، پس از شروع، هیچ الزامی برای ادامه وجود ندارد.

حتی چند جلسه می تواند کمک کند تا چیزهای جدیدی را به جعبه ابزار احساسی خود اضافه کنید.

۱۹. یک مراسم خودمراقبتی پیدا کنید

نادیده گرفتن مراقبت از خود در دنیای پرشتاب آسان است. اما تلاش برای یافتن زمانی برای پرورش خود تا آنجا که می توانید در حمایت از مسئولیت های بدنتان در حمل افکار، احساسات و روحیه خود در این دنیا مهم است.

شاید هفته کاری خود را با یک حمام گرم و طولانی آرام کنید. یا ممکن است یک روتین مراقبت از پوست را انتخاب کنید که باعث می شود احساس خوشی داشته باشید. یا صرفاً یک شب را کنار بگذارید تا نرم ترین پیژامه خود را بپوشید و فیلمی را از ابتدا تا انتها تماشا کنید.

هر چه هست، برای آن وقت بگذارید. در صورت لزوم آن را در برنامه ریزی خود قرار دهید، اما سعی کنید اولویتتان باشد.

عادات ماهانه

ممکن است بخواهید این عادات ماهانه را برای داشتن زندگی شاد امتحان کنید.

۲۰. کار خیر کنید

اگر متوجه شدید که تعریف و تمجیدهای روزانه باعث تقویت روحیه شما می شود، یک روال ماهیانه برای جبران در مقیاس بزرگتر در نظر بگیرید.

شاید این کمک به یک خیریه در آخر هفته سوم هر ماه یا پیشنهاد نگهداری از فرزندان خواهرتان یک بار  در ماه باشد.

۲۱. تنها به گردش بروید

کسی نیست تا با او بیرون بروید؟ خوب، چه قانونی می گوید که شما نمی توانید تنها بیرون بروید؟

رفتن به رستوران مورد علاقه ، گرفتن فیلم یا رفتن به آن سفری که همیشه آرزویش را داشتید را در نظر بگیرید.

حتی اگر یک شخص اجتماعی هستید، گذراندن زمان عمدی به تنهایی کمک می کند تا با فعالیت هایی که واقعاً شما را خوشحال می کند ارتباط برقرار کنید.

عادات سالانه

سعی کنید عادات خود را یک بار در سال یا بیشتر دنبال کنید تا برای زندگی شاد فکر و برنامه ریزی کنید.

۲۲. برای تأمل وقت بگذارید

در حالی که شروع سال جدید زمان خوبی برای توقف و تهیه موجودی از زندگی است، می توانید عادت های سالانه خود را در هر نقطه از سال تنظیم کنید. سعی کنید زمانی را به احوال\رسی با خودتان اختصاص دهید:

  • حال شما چطور است؟
  • چه کار کرده ای؟
  • آیا نسبت به یک سال پیش شادتر هستید؟

سعی کنید از قضاوت بیش از حد سختگیرانه برای پاسخ هایتان اجتناب کنید. به یک سال دیگر رسیدید و این دلیلی برای جشن گرفتن است.

اگر متوجه شدید که خلق و خوی شما نسبت به سال گذشته بهبود چندانی نداشته ، با یک پزشک یا متخصص سلامت روان صحبت کنید. ممکن است با افسردگی یا حتی یک وضعیت جسمی زمینه ای که بر خلق و خو تأثیر می گذارد، دست و پنجه نرم کنید.

۲۳. اهداف خود را دوباره ارزیابی کنید

مردم تغییر می کنند، پس  به این فکر کنید که به کجا رسیده اید و  آیا هنوز همان جایی است که می خواهید؟ هیچ شرمی در تغییر برنامه ها وجود ندارد.

اهدافی را که دیگر به کارتان نمی آیند رها کنید، حتی اگر روی کاغذ زیبا به نظر برسند.

۲۴. مراقب بدن خود باشید

احتمالاً قبلاً این را شنیده اید، از جمله چندین بار در این مقاله. سلامت جسمی و روانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

همانطور که عادت هایی برای بهبود شادی ایجاد می کنید، مهم است که با قرار ملاقات های معمول برای کمک به مراقبت از بدن خود، مانند:

  • مراجعه به پزشک مراقبت های اولیه برای یک دوره فیزیکی سالانه
  • بحث و رسیدگی به هر گونه بیماری مزمن با یک متخصص مراقبت های بهداشتی و مراجعه به متخصصان توصیه شده در صورت نیاز
  • مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن دهان و معاینه دندان و پیگیری موارد توصیه شده
  • بینایی خود را بررسی کنید

۲۵. کینه ها را کنار بگذارید

گفتن این جمله اغلب ساده تر از انجام دادن آن است. اما به یاد داشته باشید که لزوماً این کار را برای شخص دیگری یا افراد دیگر انجام نمی‌دهید، بلکه به شما کمک می کند تا برای شروع فرآیند بخشش آماده تر باشید.

گاهی اوقات، بخشش یا کنار گذاشتن کینه بیشتر به مراقبت از خود مربوط می شود تا دلسوزی برای دیگران.

روابط خود را با دیگران بررسی کنید. آیا از کسی رنجیده می شوید یا نسبت به کسی دلخوری دارید؟ اگر چنین است، در تلاش برای دفن خصومت با آنها تماس بگیرید.

این یک آشتی نیست. ممکن است فقط لازم باشد رابطه را پایان دهید.

اگر تماس گرفتن گزینه شما نیست، سعی کنید احساسات خود را در نامه ای بیان کنید. حتی لازم نیست نامه را برای آنها ارسال کنید. همین که احساسات خود را از ذهن خارج کنید و وارد جهان شوید می تواند رهایی بخش باشد. حتی اگر بخواهید می توانید نامه را پس از آن پاره کنید.

۲۶. برای یک سفر برنامه ریزی کنید

با یک برنامه همیشه شلوغ، گاهی اوقات فراموش می‌شود که برنامه دیگری برای سلامتی حیاتی است، فراموش نکنید: زمان استراحت. شما می توانید با برنامه ریزی یک سفر، چه در نزدیکی خانه یا جایی دورتر، از مزایای بیشتری بهره مند شوید.

علاوه بر این، تحقیقات از فواید ذهنی و جسمی استفاده از آن تعطیلات بسیار مورد نیاز حمایت می کند. در یکی از این مطالعات، محققان استرس و ضربان قلب را در ارتباط با تعطیلات بررسی کردند. آنها دریافتند که نه تنها تعطیلات استرس را کاهش می دهد، بلکه هفته های منتهی به آن سفر برنامه ریزی شده تأثیرات مشابهی داشته است.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان