۰ نفر

ویژگی رفتاری آدم های باهوش؛ این رفتارها مختص افراد باهوش است!

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲
کد خبر: 683402
ویژگی رفتاری آدم های باهوش؛ این رفتارها مختص افراد باهوش است!

 دانستن نشانه های افراد باهوش برای شناخت آن ها می تواند کاربرد داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ویژگی رفتاری آدم های باهوش؛  اگرچه ضریب هوشی را با معیارهای علمی مانند تست ها می سنجند اما افراد باهوش در رفتار نیز با دیگران تفاوت هایی دارند. قدرت یادگیری سریع، علاقه به آموزش مهارت های جدید، ارتباطات موثر با دیگران و … از نمونه رفتارهای افراد باهوش است. این مقاله نشانه های افراد باهوش را به طور مختصر بیان می کند.

از ویژگی رفتاری آدم های باهوش باید گفت افراد بسیار باهوش زیادی وجود دارند، اما آنها  این واقعیت را که باهوش هستند تبلیغ نمی کنند. برای آنها طبیعی است و سعی می کنند آزادانه و بدون جلب توجه آگاهانه به زندگی خود زندگی کنند. می توانید آن را فروتنی یا رفتارهای ساده قدیمی بنامید، اما این افراد تمایل دارند کاملاً متوسط به نظر برسند تا زمانی که شما را با گوهری از خرد شگفت زده کنند. در اینجا برخی از نشانه هایی  که نشان می دهد که افراد با هوش تر از دیگران هستد در ادامه بیان می شود.


در این زمینه بخوانید؛

۱۰ ویژگی مردان ایده آل / این ویژگی های مردانه برای زنان جذاب است (بخش دوم)

۱-بیداری تا دیر وقت

یکی از این ویژگی رفتاری آدم های باهوش این است که همانطور که تحقیقات اخیر نشان می دهد، کسانی که ترجیح می دهند تا دیروقت بیدار بمانند و بهترین کار خود را در شب انجام دهند، میانگین نمرات IQ بالاتری در تست هوش و خلاقیت نسبت به افراد سحر خیز دارند. همانطور که گفته شد، تا دیر وقت بیدار ماندن مغز شما را به طرزی جادویی هک نمی کند تا باهوش تر شوید – افراد باهوش تر احتمالاً در طول شب مشغول یادگیری و دانش افزایی درمورد مسائلی که برای آن ها جذابیت دارد هستند.

در حالی که همه دوستان شما به خواب عمیقی می روند، شما در حال مرور وب برای این کار هستید. اطلاعات، خواندن، یادگیری نواختن گیتار و به پایان رساندن پروژه های مختلف – از آنجایی که این اتفاق در پشت صحنه رخ می دهد، دانش و مهارت های شما اغلب برای مردم شگفت انگیز خواهد بود.

۲-کم حرفی

از دیگر ویژگی رفتاری آدم های باهوش باید گفت تصورات غلط زیادی در مورد افراد ساکت وجود دارد. مثلا افراد درونگرا، از نظر اجتماعی بی دست و پا و غیره برچسب زده شدند. این لزوماً درست نیست. در حالی که همه افراد ساکت لزوماً باهوش نیستند، افراد بسیار باهوش اغلب در صورت دسترسی به موقعیتی از صحبت کردن خودداری می کنند. به هر حال درونگرایی می تواند نشان دهنده هوش زیاد باشد. مدتی طول می کشد تا در مورد آنچه گفته شده فکر کنند و پاسخ مناسبی را آماده کنند و سکوت را بهتر از صحبت های کوچک بیهوده می دانند.

۳-روبرویی با مشکلات

مهمترین ویژگی رفتاری آدم های باهوش این است که ممکن است با یک سری مشکلات دشوار روبرو شوید، اما یک فرد باهوش اجازه نمی دهد که آنها را پایین بیاورد. یک فرد بسیار باهوش می داند که چگونه مشکلات را در صورت بروز آنها اولویت بندی کند و با آنها کنار بیاید، قبل از اینکه همه چیز فرصتی پیدا کند که از کنترل خارج شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که با مشکلات روبرو هستید و از چالش ها استقبال می کنید و همیشه در هر موقعیتی از توانایی ها و مهارت حل مسئله خود استفاده می کنید، به احتمال زیاد شما نسبتاً باهوش هستید.

۴-همدلی

زیبا ترین ویژگی رفتاری آدم های باهوش مهارت همدلی که معمولاً به عنوان توانایی تجربه چیزها از دیدگاه دیگران توصیف می شود، جزء کلیدی هوش هیجانی است.هوش هیجانی به توانایی شما در درک احساسات و بیان آنها به روش های سالم و سازنده اشاره دارد.تصدیق احساسات خود اولین قدم مهم است. با این حال، افراد با هوش هیجانی بالا عموماً آگاهی نسبتاً خوبی از آنچه دیگران فکر و احساس می کنند نیز دارند.

همدلی بالا معمولاً به این معنی است که می توانید متوجه شوید که افراد در حال مبارزه هستند، اغلب از طریق نشانه های ظریف در زبان بدن یا رفتار آنها. همدلی همچنین می تواند به عنوان سطح عمیق تری از توجه و پذیرش تجربیات متنوع دیگران نشان داده شود.  در واقع این ویژگی رفتاری آدم های باهوش هر مهارت دیگری، همدلی زمانی ایجاد می‌شود که آن را منعطف کنید – بنابراین یادگیری بیشتر در مورد دیگران و ابراز نگرانی برای آنها می‌تواند هوش هیجانی قوی‌تری را تقویت کند.

۵-تمایل به تنهایی

بارزترین ویژگی رفتاری آدم های باهوش این است که به زمان زیادی برای استراحت و شارژ مجدد نیاز دارید؟ ممکن است قبلاً درونگرایی خود را تشخیص داده باشید، اما نمی دانید که عدم تمایل زیاد به روابط اجتماعی نیز می تواند نشانه هوش زیاد باشد.  بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ که به بررسی تأثیر بالقوه دوستی، تراکم جمعیت و هوش بر شادی می‌پردازد، افراد با هوش بیشتر وقتی زمان بیشتری را برای معاشرت با دوستان می‌گذرانند، احساس رضایت کمتری از زندگی می‌کنند.

برخی ممکن است این را به این معنا بدانند که افراد باهوش به طور کلی از افراد دیگر خوششان نمی‌آید یا دوستان کمی دارند، اما در اینجا یک برداشت دیگر وجود دارد: هم درون‌گرایی و هم هوش معمولاً شامل گذراندن وقت در ذهن شما هستند، جایی که ممکن است در مورد مشکلات فکر کنید، ایده‌های جدید را فوران کنید و فکر کنید.

پس یادتان باشد یکی از ویژگی رفتاری آدم های باهوش این است که هر چه زمان بیشتری را صرف معاشرت کنید، زمان کمتری برای تفکر درون‌گرا و پیگیری علایق و پروژه‌های خود خواهید داشت. بنابراین، شما به راحتی می توانید چندین رابطه صمیمانه داشته باشید و زمانی را که با عزیزان خود می گذرانید گرامی بدارید – تا وقتی که زمان کافی برای خود داشته باشید.

۶-خودآگاهی

دانستن آنچه از تعاملات خود نیاز دارید، تنها بخشی از خودآگاهی است.احساس شخصی شما از هویت نیز با درک شما از موارد زیر مرتبط است:

یک حس خوب توسعه یافته از خود نشان دهنده سطح بالایی از هوش است، زیرا یک هویت شخصی قوی معمولاً به این معنی است که از آنچه هستید احساس امنیت کنید.بدانید که مهارت های شما در کجا نهفته است.اعتماد به نفس داشته باشید تا انتخاب هایی داشته باشید که منعکس کننده اعتقادات شما باشد. کشف این چیزها در مورد خودتان ممکن است زمان ببرد. حتی زمانی که هویت خود را برای خود مشخص کردید، باز هم می‌توانید تلاش کنید تا:

    از بیان آزادانه خود احساس راحتی کنید

    مرزهای خود را تعیین کنید و احترام بگذارید.

    مسیری را انتخاب کنید که با مقادیر یا کد شخصی شما همسو باشد

باهوش دانشمند

۷-عطش یادگیری

بارزترین ویژگی رفتاری آدم های باهوش شاید توضیحات ساده هرگز شما را راضی نکند. از خواندن، هنر و کاوش در زبان ها و فرهنگ های دیگر لذت می برید.شما سؤالات متفکرانه ای می پرسید که به قلب یک موضوع می پردازد، ساعت ها در معادن اینترنت برای کشف یک علاقه جدید صرف می کنید، یا چیزها را از هم جدا می کنید تا ببینید چگونه کار می کنند.

شاید دیگران در مورد این ویژگی رفتاری آدم های باهوش و کنجکاوی شما ممکن است به عنوان علاقه به زندگی و تجربیات دیگران نیز نشان داده شود. این ویژگی‌ها، همراه با نگرش باز و تمایل به زیر سوال بردن باورهای خود، زیر چتر گشودگی به تجربه، یک ویژگی شخصیتی پنج بزرگ قرار می‌گیرند.کنجکاوی، در همه اشکالش، به نظر می رسد که ارتباط نزدیکی با هوش دارد.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، محققانی که عوامل بالقوه ای را که ممکن است بر باز بودن تأثیر بگذارند بررسی کردند، به داده های مربوط به ۵۶۷۲ نفر از بدو تولد تا ۵۰ سالگی نگاه کردند. آنها دریافتند کودکانی که در سن ۱۱ سالگی دارای نمرات IQ بالاتری بودند، تمایل بیشتری به تجربه در ۵۰ سالگی داشتند. زمانی که می خواهید به سوالات خود پاسخ دهید، به دنبال آنها می گردید. بنابراین، شما در طول زندگی به یادگیری ادامه می دهید – شاید حتی بیشتر از آنچه انتظار داشتید.

۸-حافظه خوب

اغلب به خاطر قدرت مشاهده شما تحسین می شود؟ شاید شما دقیقاً شرلوک هلمز نیستید، اما توجه به اتفاقاتی که در اطراف شما می افتد همچنان می تواند نشان دهنده هوش باشد.حافظه کاری توانایی شما برای ذخیره و کار با قطعات خاصی از اطلاعات است.