۰ نفر

اسرار زندگی مشترک؛ مچ همسر دروغگویم را گرفتم، حالا چه کار کنم؟

۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۶
کد خبر: 683110
اسرار زندگی مشترک؛ مچ همسر دروغگویم را گرفتم، حالا چه کار کنم؟

دروغ گفتن خط قرمز همه افراد است حتی آنهایی که خودشان به انجام این کار عادت دارند. دروغ می تواند پایه های هر رابطه ای را متزلزل کند و آن را یواش یواش به بیراهه ببرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دروغ گفتن در هر رابطه ای مضر است، اما در روابط عاشقانه و زندگی مشترک آسیب  آن بیشتر است. وقتی دست همسر دروغگوی خود را رو می کنید در واقع او را در حال خیانت دستگیر کرده اید.هر رابطه سالمی پایه محکمی از اعتماد دارد و وقتی شکسته شود، بازگرداندن آن دشوار است .

حال باید ببینیم چرا مردم دروغ می گویند؟ یکی از بزرگترین دلایل این اتفاق قطعا خیانت است . تحقیقات نشان داده که 15 تا 18 درصد از زوج های متاهل در طول رابطه خود رابطه نامشروع دارند. (بله!) دلایل دیگری هم وجود دارد که ممکن است کسی دروغ بگوید عبارتند از:

  • احساس ناامنی
  • اجتناب از پاسخگویی
  • بی دفاع شدن
  • برای خوش آمد افراد
  • مسائل مالی
  • برای در امان ماندن از احساسات
  • از روی کینه
  • برای محافظت از دیگران

بنابراین، اگر کسی در یک رابطه عاشقانه به شما دروغ بگوید، چگونه باید با آن رفتار کنید؟ همسر دروغگوی خود را فحش می دهید؟ از او جدا می شوید؟ همسر دروغگوی خود را رهایش می کنید؟ 

پاسخ کوتاه است: بستگی دارد.

 اگر همسر دروغگوی خود را در حال دروغ گفتن گرفتار کرده اید، در اینجا پنج نکته برای مقابله با آن وجود دارد:

همسر دروغگو

تعیین کنید که آیا دروغ ارزش مشکل را دارد یا خیر

همه ما گاهی اوقات دروغ های سفید کوچکی می گوییم، به خصوص اگر برای محافظت از احساسات دیگری باشد. شاید همسرتان به شما گفته باشد که شامی را که درست کرده اید دوست دارد (در حالی که دوست نداشته) یا از لباسی که پوشیده اید خوشش می آید در حالی که اصلا اینطور نیست.در این صورت نمی توانید بگویید همسر دروغگویی دارید.

اگر شریک زندگی شما دروغ‌های کوچکی می‌گوید و این اتفاق برایتان آزار دهنده است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به او توضیح دهید، دروغ گفتن حتی زمانی که از نیت خوب نشات می‌گیرد، در واقع ضرر بیشتری دارد تا سود. به هر حال، هر دوی شما باید آنقدر راحت باشید که حقیقت را به یکدیگر بگویید، حتی اگر دقیقاً آن چیزی نباشد که می خواهید بشنوید!

وقتی صحبت از دروغ های بزرگتر به میان می آید، رها کردن آنها به این راحتی نیست (و دلیل خوبی هم دارد). شاید همسر دروغگوی شما سعی کرده یک خرید بزرگ با کارت اعتباری را پنهان کنند. در موارد شدیدتر، شاید در مورد خیانت، گذشته خود یا چیز بسیار مهمتری دروغ گفته باشد. هر چه دروغ بزرگتر باشد، آسیب بیشتری می تواند به رابطه وارد کند، و این شما هستید که تشخیص می دهید آیا دروغ های آنها رابطه را به هم می زند یا نه.

فوراً به بدترین اتفاق فکر نکنید

اگر فکر می‌کنید شریک زندگی‌تان به شما دروغ می‌گوید، یا او را بعد از دروغ‌های تصادفی اینجا و آنجا گرفتار کرده‌اید، فوراً بدترین حالت را تصور نکنید! هرچه پارانوئیدتر شوید، بیشتر سناریوهای بعید و بزرگ را در ذهن خود می سازید. ناگفته نماند، شما شروع به جست‌وجوی تلفن و سایر وسایل همسر دروغگوی خود می‌کنید و به دنبال «مدارکی» می‌گردید که احتمالاً وجود ندارد.

اگر نگران هستید و فکر می کنید که شریک زندگی تان دروغ می گوید، مهم است که به آن رسیدگی کنید، نه اینکه آن را مخفی نگه دارید. شاید غریزه شما درست از آب در بیاید، یا خیالتان راحت شود که چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

به آرامی آنها با همسر دروغگوی خود صحبت کنید

لحظه حقیقت! . وقتی مطمئن هستید که شریک زندگی شما دروغ می گوید، او را صدا کنید - اما آرام بمانید. گفتنش راحت تر از انجام دادن است، می دانیم! اما اگر با عصبانیت به طرف همسر دروغگوی خود بروید، احتمالاً وارد یک بحث بزرگ خواهید شد. در اینجا چند نکته برای حفظ آرامش وجود دارد:

  • سعی کنید فریاد نزنید زیرا معمولاً بی احترامی به نظر می رسد (البته ناگفته نماند که فوق العاده ناسالم است)
  • زبان بدن خود را کنترل کنید. فکر  و مشت های خود را باز کنید . قبل از شروع مکالمه سعی کنید تمام تنش را از بدن خود خارج کنید.

نفس های کامل و عمیق بکشید

فهمیدن اینکه شریک زندگی تان دروغ می گوید آزاردهنده است و پرداختن به آن کار آسانی نیست. اما اگر خونسردی خود را حفظ کنید و تا جایی که ممکن است صریح باشید، کمک می کند مکالمه با همس دروغگوی شما کمی آرام تر پیش رود. 

به شریک زندگی خود توضیح دهید که فکر می کنید دروغ گفته است و این اتفاق چه احساسی در شما ایجاد کرده است. تا آنجا که می تواند سخت باشد، باید سعی کنید کمی همدلی نشان دهید! گوش دادن فعال را تمرین کنید (یعنی در حین صحبت کردن همسر دروغگوی خود به پاسخ فکر نکنید)، ذهن خود را باز نگه دارید و کاملاً روی آنچه می‌گوید تمرکز کنید.

بپرسید چرا دروغ گفته است(و به زبان بدن او توجه کنید)

اگر با شریک زندگی خود در مورد دروغ هایی که گفته روبرو شده اید، سوال مهم این است که "چرا؟" چه چیزی همسر دروغگوی شما را تشویق می کند که به کسی که به او اهمیت می دهند دروغ بگویند؟ 

هنگامی که او توضیح خود را ارائه داد ، به زبان بدن همسر دروغگوی خود بسیار توجه کنید. متأسفانه مواقعی وجود دارد که افراد در مورد دروغگویی خود، دروغ می گویند (یک چرخه معیوب!). به گفته کارشناسان درباره زبان بدن،نشانه هایی وجود دارد که مشخص می کند یک فرد دروغ می گوید:

  • همسر درغگو به محض اینکه موضوع خاصی را مطرح می کنید، سریع سر را تکان می دهد (تکان دادن به عقب، کج شدن به پهلو و غیره)
  • شروع به نفس کشیدن کمی سنگین تر می کنند
  • به طور غیرعادی ثابت می ایستد
  • همسر دروغگو کلمات یا عبارات خاصی را بارها و بارها تکرار می کند (مثلاً "من نکردم... نکردم") تا خود را متقاعد کند که دروغ درست است یا برای خود وقت بیشتری بخرند تا به آنچه باید بگویند فکر کنند.
  • همسر دروغگوی شما ممکن است اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذارد، به خصوص جزئیاتی که در مورد آنها نپرسیدید
  • دهان خود را لمس می کند یا می پوشاند
  • شروع به تکان دادن پاهای خود می کند
  • تلاش زیادی می کند تا ارتباط چشمی را به عنوان راهی برای کنترل یا دستکاری حفظ کند

به یاد داشته باشید، شما شریک زندگی خود را بهتر از بسیاری از مردم می شناسید، بنابراین اگر حستان به شما می گوید چیزی اشتباه است، احتمالاً همینطور است.

تصمیم بگیرید که آیا ارزش ماندن در رابطه را دارد یا خیر

در بیشتر موارد، دروغ گفتن اشکالی ندارد. وقتی کسی در یک رابطه دروغ می گوید، می تواند باعث آشفتگی روحی و جسمی زیادی شود. حتی دروغ های کوچک هم می توانند جمع شوند و باعث فروپاشی یک رابطه شوند. اگر همسرتان مرتباً به شما دروغ می گوید، باید تصمیم بگیرید که آیا ماندن در رابطه بهترین کار است یا خیر.

ترومای خیانت یک اثر ناخوشایندِ دروغگویی مداوم است که می تواند شما را به احساس ویرانی، تنهایی، صدمه دیدن و عصبانیت سوق دهد. وقتی اعتماد بین شما و همسر دروغگو شکسته می‌شود، بازسازی آن دشوار است، اما اگر شما و شریک زندگی‌تان متعهد هستید که با هم بمانید، یک مشاور  یا درمانگر رابطه می‌تواند کمک کند تا مشکلات خود را حل کنید و اعتماد از دست رفته را بازگردانید.

دروغ گفتن ممکن است در روابط عاشقانه رایج باشد، اما این کار را درستی نیست! دانستن اینکه وقتی کسی به شما دروغ می گوید چه کاری باید انجام دهید می تواند کمک کند، اما همچنین باید در زندگی روزمره خود پیشرفت هایی ایجاد کنید. اگر شما و همسر دروغگوی خود می خواهید این مشکل را حل کنید، ارتباط کلیدی است! مرتباً با یکدیگر تماس بگیرید تا مطمئن شوید که هر دو خوشحال هستید و در یک مسیر قرار دارید. تقویت مهارت های ارتباطی خود و پرداختن به دروغ ها به محض ظهور بهترین راه برای حفظ یک رابطه سالم و صادقانه است.