۰ نفر

راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد به فضای مجازی

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۳:۰۷
کد خبر: 678686
راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد به فضای مجازی

ارسال ویدیوهای خنده دار به دوستانمان، ملاقات با افراد جدید، گرفتن و به اشتراک گذاری عکس های خلاقانه… همه ما از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای اهدافی مختلف استفاده می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با این حال افزایش زمان استفاده ما و اعتیاد به صفحه‌نمایش باعث می‌شود که آنچه را که در اطرافمان می‌گذرد از دست بدهیم.

کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی به چند روش ساده زیر امکان پذیر است.

۱- زمان تعیین کنید

اگر فکر می‌کنید زمان زیادی را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنید، زمان بندی می‌تواند راه بسیار مفیدی باشد. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید از ویژگی‌های گوشی خود استفاده کنید یا اپلیکیشنی را برای این منظور دانلود کنید.

وقتی از محدودیت زمانی خود فراتر رفتید، برخی از برنامه‌ها به شما اطلاع می‌دهند. سعی کنید چنین اعلان‌هایی را روشن کنید.

۲- بیشترین زمان را برای چه چیزی می‌گذرانید؟

دریابید که بیشتر وقت خود را در کدام برنامه صرف می‌کنید. بخش‌هایی در گوشی شما وجود دارد که نشان می‌دهد چقدر زمان را در کدام برنامه صرف می‌کنید.

شما همچنین می‌توانید این اطلاعات را با نگاه کردن به زمانی که صرف اینترنت می‌کنید پیدا کنید.

۳- دور از چشم تان نگه دارید

هنگام باز کردن قفل گوشی، احتمالاً برنامه‌ای وجود دارد که سریعاً می‌خواهید وارد آن برنامه شوید. سعی کنید این برنامه‌ها را از صفحه اصلی دور نگه دارید یا آن‌ها را در یک پوشه پنهان کنید.

۴- آنفالو کنید

اکانت‌هایی را که به شما احساس خوبی نمی‌دهند یا کمکی به زندگی شما نمی‌کنند، آنفالو کنید. این مطمئناً بر زمان صرف شده روی شبکه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد.

۵- اعلان‌ها را خاموش کنید

هر اعلانی که کنجکاوی شما را افزایش می‌دهد و شما را تشویق می‌کند که وارد برنامه شوید را خاموش کنید.