۰ نفر

با خانومی یه ساله آشنا شدم و خیلی با هم تفاهم داریم / هیچ بحثی با هم نداریم / ازدواج ایده خوبیه؟ + پاسخ روانشناس

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 678538
با خانومی یه ساله آشنا شدم و خیلی با هم تفاهم داریم / هیچ بحثی با هم نداریم / ازدواج ایده خوبیه؟ + پاسخ روانشناس

پیدا کردن همسر دلخواه، یکی از دغدغه های اصلی جوانان امروزی است. اما به نظر شما ویژگی همسر خوب چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین، انتخاب همسر یکی از مهم ترین انتخاب ها در طول زندگی هر فرد است و کسانی که بتوانند شریک زندگی خود را به خوبی انتخاب کنند سرنوشت و آینده خوبی خواهند داشت. اما از کجا بفهمیم چه کسی برای ازدواج مناسب ماست؟

پرسش: ۳۲ سالمه و با یه خانومی آشنا شدم که ۳۰ سالشه، تو این مدت یه ساله خیلی با هم تفاهم داریم و هیچ بحثی با هم نداشتیم. آیا با توجه به جو خوبی که بین‌مون هست، فکر ازدواج می‌تونه ایده خوبی باشه؟

پاسخ: دوست خوبم، تصمیم برای ازدواج یه موضوع بسیار مهمه و نباید موضوع رو سهل گرفت و فقط به جو خوبی که بین‌تون حاکمه اکتفا کرد. الان چند تا نکته رو خدمتتون میگم، اگه اینایی که میگم تو رابطه‌تون نیست، متاسفانه باید بگم خیلی نمیشه رو ازدواج و تصمیم‌گیری برای رابطه درازمدت حساب کرد.

رابطه سالم بحث دارد

رابطه سالم، رابطه‌ای نیست که توش بحث نباشه! رابطه سالم، رابطه‌ایه که توش بحث‌های سالم باشه. در واقع یه جورایی بحث و جدل اگه به روش درستی انجام بشه برای رابطه خیلی هم خوبه. پس از اینکه بحثی بین‌تون نیست خیلی خوشحال نباش! حالا روش درست بحث کردن چیه؟ اینکه وقتی از دست هم ناراحت میشین به جای حمله کردن به شخصیت طرف مقابل سعی کنین ریشه مشکل رو پیدا کنین.

مثلا فرض کنید پارتنرتون زمانی که بهش احتیاج داشتین بهتون بی‌توجهی کرده، به جای اینکه بهش بتوپید و بگین تو یه خون‌آشام سنگدلی که فقط به نیازهای خودت توجه می‌کنی، می‌تونین اول از همه سعی کنین بفهمین چی دقیقا درونتون می‌گذره و چرا ناراحت شدین و بعد سعی کنین همه اینا رو به طرف مقابلتون توضیح بدین. یعنی قد سر سوزن مکث کنید لطفا! آیا وقتی حالتون بده دوست ندارین تنها تو خونه بمونین؟ و اگه اینطوره، آیا پارتنرتون اینو می‌دونه؟ و اگه بهش بگین آیا سعی نمی‌کنه تو اون لحظات کنارتون باشه؟ پس نکته اول، اگه لازم شد با هم بجنگید ولی همو چنگ نزنید!

نکته دوم، یه لحظه صبر کنین و از خودتون بپرسین: مسیر زندگی‌تون با هم یکیه و ارزش‌ها و باورهای مشترک دارین؟ سبک زندگی‌تون به هم می‌خوره؟ عادات و علایق‌تون چطور؟ اگه یکی‌تون دوست داره بازیگر بشه و مدام رو فرش قرمز راه بره و اون یکی دوست داره بره تو یه روستای بکر تو لرستان زندگی کنه، دقیقا قراره به کجا برسین؟ یکی این وسط باید رویاش رو رها کنه و این چیزی نداره جز پشیمانی و اندوه. به همین ترتیب اگه یکی‌تون دوست داره کل پولش رو صرف سفر کردن و دور دنیا چرخیدن کنه اما اون یکی ترجیح میده پس‌انداز کنه و خونه بخره باز هم به جایی نمی‌رسین.

یادتون باشه اگه حتی یکی از شماها قرار باشه رویاهاش، شغلش، احساسش یا علایقش رو بی‌خیال بشه، ارزش‌ها و باورهاش رو سرکوب کنه رابطه‌تون با شکست مواجه میشه. می‌دونم، فکر کردن به این مسائل خیلی سکسی نیست اما هر مساله‌ای می‌تونه ازدواج شما رو تحت تاثیر قرار بده.

نکته سوم، دوستی محکم بین‌تون هست؟ واقعیت اینه که تو رابطه دراز مدت هیجانات، گرومب گرومب کردن قلب، عشق‌های آتشین و تمایلات جنسی میان و میرن و تا ابد قرار نیست عین روزهای اول عاشق و معشوق باشین. واسه همین هم باید با کسی ازدواج کنین که بتونین روی اون حساب کنین و نه تنها عشقتون باشه بلکه دوستتون هم باشه. یعنی باید همدیگه رو همونطوری که هستین و بی‌قید و شرط دوست داشته باشین و تو بالا و پایین‌های زندگی کنار هم باشین. از هم خسته نشین اما اگه به تنهایی احتیاج داشتین بتونین همدیگه رو با خیال راحت تنها و به خواسته پارتنرتون احترام بذارین.

از همه مهتر باید بتونین به خودتون به عنوان "ما" نگاه کنین نه من و نه تو. این دیدگاه نتیجه ارزش‌های مشترک و محبت و احترامه. البته که شما به قوانین همدیگه احترام می‌ذارین اما در نهایت مثل یه تیم هستین و اهداف مشترک دارین. از طرف دیگه اگه احساس می‌کنین پارتنرتون مدام تو کارهای شما دخالت می‌کنه و استقلالتون رو ازتون می‌گیره، بدونین یا وصله ناجوری واسه هم هستین یا اینکه ممکنه کلا آدمی باشین که تمایل به اجتناب از بقیه دارین و در این صورت ازدواج که هیچ، قبل از شروع هر رابطه‌ای باید روی این موضوع کار کنین.

ازدواج اجبار نیست

و نکته آخر، ازدواج رو یه اتفاق هیجان‌انگیز می‌بینین یا اجبار؟ هرگز فکر نکنین ازدواج چیزیه که حتما باید انجام بشه. خواهر گلم، جون هر کی دوست داری نگو یا باید منو بگیری یا باید کات کنیم، هیچ وقت هم اجازه ندین کسی شما رو سر این موضوع تحت فشار قرار بده. فکر نکنین چون همه ازدواج می‌کنن منم باید ازواج کنم، یا چون با یه نفر خیلی وقته در ارتباط عاطفی هستین حالا دیگه وقتشه با هم ازدواج کنین. ازدواج اجبار نیست و مثل یه پروژه می‌مونه که دو نفر اونو با هم جلو می‌برن و مثل هر پروژه دیگه‌ای گاهی ممکنه شما رو به چالش بکشه، ولی اون چیزی که مهمه باید براتون هیجان‌انگیز و برای هر دو طرف باارزش باشه.