۰ نفر

ریزش بیش از ۲۰ مورد ریزش سنگ در جاده چالوس / وقوع سیل در کندوان محتمل است

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۴۲
کد خبر: 711232
ریزش بیش از ۲۰ مورد ریزش سنگ در جاده چالوس / وقوع سیل در کندوان محتمل است

فرمانده پلیس راه کندوان گفت : از صبح امروز تاکنون بیش از ۲۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در محور چالوس به کرج گزارش شده و با توجه به بالاآمدن آب رودخانه در حاشیه محور، وقوع سیلاب در جاده کندوان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرگرد محمد احمدی عصر روز پنجشنبه با بیان این که ریزش سنگ از عصر امروز شدت بیشتری یافته است، افزود: در این حادثه به چهار دستگاه خودرو خسارت مالی زده است.

وی اظهارداشت: با توجه به اعلام وضعیت هشدارهای هواشناسی از صبح امروز ریزش سنگ در محدوده سیاه بیشه و هریجان این محور شروع شده و در عصر نیز شدت آن بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد : در محدوده پایین دست محور کندوان طغیان رودخانه وازپول را داشتیم که به ۲ پل محور آسیب جدی زده است و آب رودخانه بالا آمده است و آن بخشی از محور که رودخانه مشرف بر جاده هستند به طورکلی لبریز شده و صورت ادامه بارندگی وضعیت کندوان بحرانی تر خواهد شد

فرمانده پلیس راه کندوان یادآور شد: با توجه به این که سطح آب رودخانه های حاشیه محور کندوان بالاآمده است، شرایط برای وقوع سیلاب محتمل است.

این رودخانه از منطقه دزدبن محور کندوان تا محدود طویر در نزدیکی مرزن آباد ادامه دارد و رودخانه با شدت یافتن بارندگی در حال طغیان کردن است.

سرگرد احمدی به کاربران جاده ای و مسافران توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به ویژه عبور از این محور کوهستانی پرهیز شود تا شاهدحوادث ناگوار در محور نباشیم.

به گفته وی به همین منظور امروز جلسه فرماندهان غرب مازندران با حضور جانشین پلیس راه استان در ساختمان پلیس راه آزادراه برگزار شده است.

بخشدار مرزن آباد شهرستان چالوس گفت: بارش باران رگباری و طغیان رودخانه "وازپول و پولادکوه" راه ارتباطی ۱۱ روستا با مرکز این بخش را بست.

مهدی صادقی کوهستانی در گفت و گویی افزود : طغیان این رودخانه ها موجب آسیب جدی به ۲ پل ارتباطی این روستاها واقع در منطقه دلیر بخش مرزن آباد شده است.

وی با بیان این‌که، جاری شدن سیل در این منطقه خسارت جانی نداشته است، یادآور شد: هم اکنون گروه های راهداری مشغول برقراری راه ارتباطی این روستاها و بازگشایی آن هستند و برای رفت و آمد خودروها مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

بارش باران در محور کندوان، بخش مرزن آباد چالوس و شهرستان‌های غرب مازندران همچنان ادامه دارد.

صادقی کوهستانی گفت: تلاش می کنیم تا غروب امروز مسیر ارتباطی این روستاییان بازگشایی شود و در غیر این صورت تردد خودروها از این محور تا فردا برقرار خواهد شد و روستاییان تا این زمان از محور جایگزین استفاده کنند.