۰ نفر

افندی‌زاده:

بلیت هواپیما در نوروز افزایش قیمت ندارد

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 706809
 بلیت هواپیما در نوروز افزایش قیمت ندارد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری، تعزیرات حکومتی و دادستانی در این خصوص ورود کرده‌اند و قیمت بلیت هواپیما نباید از آذر ۱۴۰۱ افزایش داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای منتهی به نوروز گفت: سازمان هواپیمایی کشوری، تعزیرات حکومتی و دادستانی در این خصوص ورود کرده‌اند و قیمت بلیت هواپیما نباید از آذر ۱۴۰۱ افزایش داشته باشد و این موضوع از طریق سازمان هواپیمایی و قوه قضاییه پیگیری می‌شود.

وی افزود: مسافران بلیت‌ها را از سایت‌های مجاز تهیه کنند، هرگونه تخلف در این حوزه باید اطلاع‌رسانی شود و نماینده‌ای در فرودگاه‌های کشور برای رسیدگی به این تخلفات انتخاب شده است.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها با حضور تمام مدیران وزارت راه تشکیل شده است، گفت: سال گذشته ۶ میلیون نفر از طریق حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابجا شدند و در سال پیش رو این رقم افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز سال گذشته از طریق شبکه ریلی سفر کرده اند و امسال این رقم را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رساندیم.

وی افزود: سال گذشته دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق حمل‌ و‌ نقل هوایی سفر کردند و امسال سعی بر افزایش این آمار داریم. همچنین در حوزه حمل‌ و‌ نقل دریایی سال گذشته رشد چشمگیری داشتیم و امسال ۱۰ تا ۱۵درصد افزایش را پیش‌ بینی کرده‌ایم.

آقای افندی زاده با تاکید بر رعایت ایمنی حین سفر، افزود: کمیسیون راه‌ها تشکیل جلسه داده است و چند موضوع در این زمینه به تصویب رسیده است ازجمله ۸ هزار کیلومتر از راه‌های پرتردد که بیشترین تصادف را دارند شناسایی شده و قرار است تحت نظارت کامل قرار گیرند و در این مسیر‌ها ۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش سرعت مجاز را در ایام نوروز خواهیم داشت.

افندی‌زاده با اشاره اینکه ۸۷۷ نقطه پرحادثه با هماهنگی پلیس و سازمان راهداری شناسایی شده گفت: استان‌ها و محور‌های پرتردد شناسایی و نیرو‌های وزارت راه مستقر شده‌اند. با توجه به اینکه حومه شهر‌ها دارای بیشترین تصادفات هستند و مکان‌های پذیرایی در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها برای کاهش سرعت وجود دارد، طرحی که از سال گذشته شروع شده، امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود:همچنین سامانه‌هایی در وزارت راه و شهرسازی برای اطلاع‌رسانی این خدمات و فعالیت‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم.