۰ نفر

۵۰ درصد راه‌ های ارتباطی روستایی کوهرنگ باز شده است

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبر: 701726
۵۰ درصد راه‌ های ارتباطی روستایی کوهرنگ باز شده است

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه مسیر ارتباطی بالغ بر ۵۰ درصد روستاهای شهرستان کوهرنگ بازگشایی شده است، گفت: شاهد قطعی برق در ۴۰ نقطه و قطعی آب در ۳۵ مجتمع آبرسانی بودیم که مشکل کاملا مرتفع شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شهباز اکبری۲۷ بهمن‌ماه در جلسه مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ با حضور وزیر کشور با بیان اینکه بارش برف در ۳۰ سال گذشته در این شهرستان بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: میانگین ارتفاع برف در شهرستان ۲.۵ متر است و برخی نقاط صعب‌العبور به پنج متر نیز می‌رسد.

فرماندار کوهرنگ افزود: در ساعات اولیه بارش سنگین برف بسیج امکانات در شهرستان انجام شد، در حال حاضر ۷۲ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در شهرستان مشغول برف‌روبی و امدادرسانی هستند.

وی با بیان اینکه حداقل ۲۰ دستگاه لودر، بولدوزر و گریدر به شهرستان گسیل داده شد، خاطرنشان کرد: ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات از سایر استان‌ها وارد شهرستان شده است در حال بازگشایی معابر هستند.

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه ماشین‌آلات در هشت محور مواصلاتی از جمله فارسان به کوهرنگ، بیرگان، شاه منصوری، گردنه چری، تاراز، تنگ گزی و لبد ساماندهی شده است، عنوان کرد: راه ارتباطی ۱۱۰ روستا در پی بارش مسدود شد، راه ارتباطی روستاهای دهستان موگویی از سمت لرستان نیز مسدود شده است و در سال‌های گذشته از این محور تردد می‌کردند.

وی با بیان اینکه مسیر ارتباطی بالغ بر ۵۰ درصد روستاهای شهرستان کوهرنگ بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: شاهد قطعی برق در ۴۰ نقطه و قطعی آب در ۳۵ مجتمع آبرسانی بودیم که مشکل کاملا مرتفع شد.

اکبری با اشاره به اینکه بارش باران در کوهرنگ منجر به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی شد، بیان کرد: سیلاب با بسیج امکانات مهار شد، اما بسیاری از منازل چلگرد دچار خسارات فراوان شد، همچنین در بافت‌های قدیمی شاهد تخریب منازل و خسارت به وسایل برقی در پی بارش سنگین برف بودیم که ارزیابی خسارت در حال انجام است.

فرماندار کوهرنگ در پایان تاکید کرد: باتوجه به فرسودگی ماشین‌آلات در کوهرنگ نیازمند تجهیزات و امکانات مانند آمبولانس کمک‌دار، لودر، بولدوزر، برفخور و ... هستیم.

در ادامه پرویزی- شهردار چلگرد با بیان اینکه تجهیزات و امکانات شهرداری مرکز شهرستان بسیار کم است، اظهار کرد: فقط توانستیم خیابان اصلی را بازگشایی کنیم و کوچه‌ها مسدود هستند.

وی افزود: شهرداری شهرکرد تنها دو لودر و یک تیغه برف‌روب دارد که جوابگوی این حجم برف نیست، نیروها به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

پرویزی بیان کرد: نیاز به لودر، گریدر و کامیون داریم.

در پایان طاهری- رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ با بیان اینکه ۹ تیم امدادی از ابتدای بارش‌ها در شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال امدادرسانی هستند، اظهار کرد: اولویت اول نجات جان افراد است، خداروشکر تلفات جانی نداشتیم.

وی افزود: ۱۵ مورد انتقال بیمار در شهرستان کوهرنگ داشتیم، در شهرستان خانه‌های بسیاری در اثر آبگرفتی و بارش سنگین برف دچار خسارت شدند، در حد توان اقلام امدادی در بین مردم توزیع شده است.

طاهری عنوان کرد: روستاهای دور دست نیازمند به اقلام امدادی، پتو و ... هستند، تعدادی از خانوارها به مناطق امن منتقل شدند، بخش مرکزی بیش‌ترین نیاز را دارند، امکان برپایی چادر نیست.