۰ نفر

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار؛

افزایش ۴.۶درصدی قیمت نهاده های ساختمانی در فصل پاییز / تورم نقطه به نقطه ۳۱.۶ درصد شد

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبر: 701330
افزایش ۴.۶درصدی قیمت نهاده های ساختمانی در فصل پاییز / تورم نقطه به نقطه ۳۱.۶ درصد شد

مرکز آمار ایران شاخص و متوسط قیمت نهاده‌های ساختمانی شهر تهران در پاییز ۱۴۰۱ را بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ منتشر کرد. بر اساس این گزارش در فصل پاییز سال جاری درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۴.۶ درصد است که این تورم نسبت به فصل قبل (۳.۴درصد)، ۸.۰ واحد درصد افزایش داشته است.

اقتصادآنلاین- شیما احمدی؛ شاخص کل قیمت شاخص نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در پاییز ۱۴۰۱، ۱۵۶۱.۰ است که نسبت به فصل قبل ۴.۶ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۱.۶ درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۳۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

تورم فصلی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نیز نسبت به فصل قبل ۴.۶ درصد است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۳.۴ درصد)، ۸.۰ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی با ۱۸.۱ درصد مربوط به گروه اجرایی «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» و کمترین تورم فصلی با ۲.۲ درصد کاهش مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» بوده است.

تورم نقطه به نقطه شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی در شهر تهران نیز  ۳۱.۶ درصد است که در مقایسه با فصل گذشته (۲۹.۳درصد)، حاکی از افزایش ۲.۳ واحد درصدی است.

همچنین در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۶۳.۹ درصد مربوط به گروه اجرایی «شیشه» و کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط با ۱۵.۲ درصد مربوط به گروه اجرایی «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» است.

تورم سالانه شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی نیز در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۴.۷ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۳۶.۷درصد)، بیانگر  کاهش ۲.۰ واحد درصدی است.

در این فصل بیشترین تورم سالانه با ۷۶.۶ درصد مربوط به گروه اجرایی «شیشه» و کمترین تورم با ۱۴.۶ درصد مربوط به گروه اجرایی «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» بوده است.

همچنین شاخص قیمت و تورم سالانه تمامی گروه‌های اجرایی نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال گذشته و چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، روندی افزایشی داشته است.