۰ نفر

بازگشایی محورهای کندوان و هراز / جدیدترین محدویت ترافیکی در محورهای شمالی

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 699122
بازگشایی محورهای کندوان و هراز / جدیدترین محدویت ترافیکی در محورهای شمالی

سامانه جدیدی که از روز یکشنبه هفته جاری وارد مازندران شد با بارش برف در ارتفاعات و محورهای کوهستانی همراه بود و از شامگاه دوشنبه با افزایش ناپایداری های جوی انسداد دو محور کندوان و هراز را در پی داشت که اکنون این جاده ها با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، با افزایش ناپایداری های جوی از شامگاه دوشنبه، محورهای کندوان و هراز به علت بارش برف سنگین، کولاک و ریزش پی در پی بهمن در هر دو مسیر رفت و برگشت بر روی خودروهای عبوری مسدود شده که با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری ابتدا محور هراز از ساعت ۱۰ و سپس محور کندوان نیز از ساعتی پیش بازگشایی و اکنون تردد خودروها در آن در جریان است.

رییس پلیس راه مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بازگشایی محورهای هراز و کندوان در روز جاری خبر داد و افزود: محورهای هراز و کندوان که از روز گذشته به علت برف و کولاک شدید و خطر ریزش بهمن بر روی خودروهای عبوری مسدود شده بود، اکنون در هر ۲ مسیر رفت و برگشت با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

سرهنگ یدالله جهان تاب اظهار داشت: روز گذشته براثر سقوط بهمن در بیش از ۱۰ نقطه حدفاصل دهانه شمالی تونل کندوان تا منطقه خاکک به طول چهار کیلومتر سبب انسداد این مسیر ارتباطی شد.

وی با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه بارشی در چند روز آینده از رانندگان وسایل نقلیه خواست از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی و ارتفاعات برف‌گیر خودداری کنند و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست در هنگام سفر به محورهای کوهستانی و برف‌گیر مازندران، علاوه بر به همراه داشتن زنجیر چرخ، از سالم بودن سامانه گرمایشی خودرو نیز اطمینان حاصل کنند و لباس گرم و مواد غذایی نیز به همراه داشته باشند.

سرهنگ جهان‌تاب بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و راهنمایی توسط رانندگان وسایل نقلیه تاکید کرد و از آنان خواست ضمن رعایت فاصله طولی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری و با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هر گونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه را در هر دو مسیر ر فت و برگشت در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد.

بازگشایی محورهای کندوان و هراز و اجرای محدویت های ترافیکی در محورهای شمالی

امدادرسانی به ۱۸۸ خانوار گرفتار در برف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز از امدادرسانی به ۱۸۸ خانوار گرفتار شده در برف، کولاک و سرما توسط امدادگران این جمعیت خبر داد و گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران، برف و کولاک در سطح استان از روز سه شنبه یازدهم بهمن به منظور پاسخگویی سریع به حوادث احتمالی تیم های امدادی این جمعیت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

غلامعلی فخاری به خبرنگار ایرنا گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر مازندران در محور های مواصلاتی برف گیر از جمله محور هراز و کندوان حضور دارند با توجه به تماس های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مازندران مبنی بر گرفتار شدن خودرو ها در محورهای هراز و کندوان به علت برف و کولاک بلافاصله نزدیک ترین پایگاه ها و تیم های پشتیبان به محل های حادثه اعزام و عملیات رهاسازی و نجات انجام شد.

وی بستن ۱۰ مورد زنجیر چرخ، رها سازی ۱۶۸ خودروی گرفتار در برف و توزیع ۱۰ مورد اقلام را از جمله فعالیت های امدادگران جمعیت هلال احمر مازندران در طی این مدت عنوان کرد و گفت: با ۱۲ تیم امدادی و ۳۷ نفر از نیروهای عملیاتی به ۷۵۲ نفر که به علت گرفتار شدن در برف آسیب دیده بودند، خدمات رسانی شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ و شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است. برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اجرای محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران

مرکز مدیریت راه های کشور همچنین از اجرای محدودیت های ترافیکی در محورهای منتهی به مازندران از امروز چهارشنبه تا صبح روز یکشنبه آینده ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه جاری با هدف تسهیل در تردد خودرویی خبر داد.

طبق اعلام روابط عمومی مرکز مدیریت راه های کشور، جاده کندوان طی امروز و فردا از سمت مرزن آباد به کرج و روزهای جمعه و شنبه نیز از سمت کرج به سمت مرزن آباد یکطرفه خواهد شد.

مرکز مدیریت راه های کشور محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه آینده از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های چهارشنبه، پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ بهن ماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسدشدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز های جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام ماغمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.

تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ های ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ۱۴ تا ۱۶ ماه جاری از محور هراز ممنوع است.

محور تهران – فیروزکوه - قائم‌شهر:

تردد تمام تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه جاری ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو می شود.