۰ نفر

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار؛

رشد ۴.۱ درصدی مسکن در آذرماه / قیمت ۱۰۷ میلیونی در منطقه ۱ تهران!

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبر: 692746
رشد ۴.۱ درصدی مسکن در آذرماه / قیمت ۱۰۷ میلیونی در منطقه ۱ تهران!

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار، تورم سالانه آذر ماه ١٤٠١ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به ماه قبل ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار از قیمت آپارتمان های مسکونی مناطق ٢٢ گانه شهر تهران در آذر ماه ١٤٠١ شاخص قیمت آپارتمان­ های مسکونی شهر تهران به عدد ١٧٤,٣ رسیده که نسبت به ماه قبل (١٦٧.٤)، ٤.١ درصد افزایش داشته است.

بنابراین تورم ماهانه آذر در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٥.٠ درصد)، ٠.٩ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­ های مسکونی شهر تهران هم به عدد ٥٢,١ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل (٥٠.٠ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

تورم سالانه آذر ماه ١٤٠١ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران هم به عدد ٣٧,١ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٣٥.٠ درصد)، ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

بر این اساس در آذر ماه ١٤٠١ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به ترتیب به ۵۰میلیون و ۴۰۰هزار و ۴۸میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. 

میانگین وزنی: در سطح منطقه برابر مجموع ارزش املاک فروش رفته به مجموع مساحت املاک فروش رفته و در سطح کل شهر تهران از وزن منطقه ­ای (جهت از بین بردن اثر حجم معاملات) به عنوان وزن استفاده شده است.

 میانگین حسابی: در سطح منطقه میانگین حسابی یک متر مربع زیر بنای آپارتمان­ های مسکونی محاسبه و در سطح کل شهر تهران از وزن منطقه ­ای (جهت از بین بردن اثر حجم معاملات) استفاده شده است.

در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷میلیون و ۱۰۰ هزار بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ۲۵میلیون و ۶۰۰هزار کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده ‌اند.

 شنبه هفته جاری بانک مرکزی هم آمار مسکن را منتشر کرده بود که میانگین قیمت شهر تهران ۴۸میلیون و ۷۰هزار تومان بود که حاکی از افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به ماه قبل بود.