۰ نفر

زمان افتتاح مسکن ملی تهران اعلام شد

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبر: 688500
زمان افتتاح مسکن ملی تهران اعلام شد

درصورت تامین انشعابات و واریز به‌موقع آورده توسط متقاضیان ۶۳۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران در بهار ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حدود ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در دست اجرا است که پروژه ۳۳۶ واحدی قرچک و ۶۳۰ واحدی پاکدشت از جمله آنها هستند. به طور کلی پروژه‌های مسکن ملی استان تهران در محدوده شهری قرار دارد و از خدمات زیربنایی بهره می‌برد. پروژه قرچک در مرحله‌ی پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و پاکدشت در مرحله‌ی ۶۳ درصد پیشرفت قرار دارد.

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست کرده تا بابت آب، برق، گاز و فاضلاب، جدیت بیشتری نشان دهند. از دیگر مشکلات طرح‌ها می‌توان به زهکشی آب‌های سطحی، مشکلات مالی و اجرایی پیمانکار اشاره کرد.

تعلل دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین زیرساخت‌ها و انشعابات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران گزارش شده است. نوسانات قیمت مصالح ساختمانی و عدم همراهی برخی  متقاضیان در پرداخت آورده از دیگر مشکلات طرح‌های نهضت ملی مسکن است. با این حال بنا به گفته‌ی حسن شافعی ـ معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، پروژه‌ها در این استان متوقف نشده اما در مواردی با کندی مواجه است.

در شهر پاکدشت ۶۳۰ واحد در حال ساخت است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران هم‌اکنون به پیشرفت میانگین ۶۳ درصد رسیده و برخی بلوک‌های آن در مرحله‌ی نازک‌کاری قرار دارد.

خلیل محبت‌خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفته است: فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن پاکدشت در بهار ۱۴۰۲ به شرط واریز به موقع تسهیلات بانکی افتتاح می‌شود و شاهد خانه‌دار شدن بیش از ۶۰۰ خانواده خواهیم بود.

به گفته او حدود ۵۵ هزار نفر از شهروندان تهران و پاکدشت در نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی‌ها ۱۲ هزار نفر تائید نهایی شده و تاکنون ۱۳۰۰ نفر واریز وجه داشته و به پروژه های جدید در فازهای بعدی متصل شده‌اند.

اسکلت تمامی بلوک‌ها در پاکدشت به اتمام رسیده اما هنوز در هیچ‌یک از شهرهای استان تهران انشعابات آب و فاضلاب، گاز، برق و مخابرات به پروژه‌ها نرسیده است.

حدود ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در دست اجرا است که به صورت میانگین ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پروژه‌ها در تهرانسر، شهریار، اسلامشهر، رباط کریم، قرچک و پاکدشت قرار دارد.