۰ نفر

آغاز گام دوم نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبر: 678424
آغاز گام دوم نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع ۳۰ درصد از واحدهای ساخته شده در شهرهای جدید یک طبقه و به صورت ویلایی ساخته می‌شوند و مابقی به صورت ۳ تا ۴ طبقه به مردم تحویل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رستم قاسمی امروز پیش از آغاز مراسم احداث یکصد هزار واحد مسکونی گفت: با استعانت از اهل‌بیت، گام دوم طرح نهضت ملی مسکن با احداث یکصدهزار واحد مسکونی دیگر در شهرهای جدید برداشته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در گام اول نیز عملیات ساخت یکصدهزار واحد مسکونی با حضور رئیس‌جمهور آغاز شده بود، گفت: یکصدهزار واحد مسکونی گام اول ۶۰ درصد پیشرفت در مرحله آماده‌سازی دارد و پیشرفت فیزیکی این واحدها به طور متوسط ۱۵ درصد است.

وی افزود: یکصدهزار واحد گام دوم در ۱۳ شهر جدید ساخته می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۳۲۸ هزار متقاضی واجد شرایط در شهرهای جدید دارد، تأکید کرد: با اجرای گام اول و دوم نهضت ملی مسکن ۲۰۰ هزار خانواده متقاضی صاحب مسکن خواهند شد و عملیات ساخت به طور متوسط یک‌ سال و نیم زمان می‌برد.

وی ادامه داد: طرح‌های جدید صدرا، پرند، ایوانکی و سهند مقصد ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید است و تلاش می‌کنیم در این شهرها ۷۰۰ هزار و احد مسکونی بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی در بیان تراکم نهضت ملی مسکن گفت: در مجموع ۳۰ درصد از واحدهای ساخته شده در شهرهای جدید یک طبقه و به صورت ویلایی ساخته می‌شوند و مابقی در طبقات ۳ تا ۴ تایی به مردم تحویل می‌شود.