۰ نفر

بر اساس گزارش مرکز آمار؛

میانگین قیمت مسکن شهر تهران به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسید / افزایش شتاب رشد قیمت مسکن در شهریور ماه

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 671869
میانگین قیمت مسکن شهر تهران به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسید / افزایش شتاب رشد قیمت مسکن در شهریور ماه

در تازه ترین گزارش مرکز آمار، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در شهریور ماه به بیش از ۴۶میلیون و ۱۱۱هزار تومان رسیده است. همچنین تورم ماهانه و تورم نقطه به نقطه مسکن شهر تهران در این ماه با افزایش همراه بوده است. منطقه یک با میانگین وزنی قیمت بیش ۹۱ میلیون تومان، گرانترین و منطقه ۱۸ با میانگین وزنی قیمت ۲۴میلیون و ۱۷۰هزار تومان،‌ارزان ترین منطقه تهران در شهریور ماه بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در شهریور بر اساس میانگین وزنی به بیش از ۴۶میلیون و ۱۱۱هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۲.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۴۲.۵ درصدی را نشان می دهد.

همچنین میانگین قیمت مسکن شهر تهران در شهریور بر اساس میانگین حسابی به بیش از ۴۲میلیون و ۸۳۹هزار تومان رسیده که حاکی از افزایش ۲.۶درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

همچنین در این ماه حدود ۵هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده که نسبت به ماه گذشته کاهش حدود ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

میانگین قیمت مسکن شهر تهران به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسید

اوایل هفته بانک مرکزی نیز در گزارشی میانگین قیمت مسکن شهر تهران در شهریور ۱۴۰۱ را ۴۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان به ازای هر مترمربع اعلام کرده بود که نسبت به ماه گذشته افزایش ۱.۱ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۶.۳ درصدی را نشان می دهد.

شاخص قیمت مسکن شهر تهران در این ماه به عدد ۱۵۹.۷ رسیده که نسبت به مرداد افزایش ۳.۳ درصدی را نشان می دهد؛ شاخص قیمت نسبت به متوسط قیمت، تغییرات قیمت ها را بهتر نشان می دهد. چرا که مشخصات و کیفیت واحدهای فروش رفته در دوره های مختلف در محاسبه متوسط قیمت قابل شناسایی نیست.

بر اساس شاخص قیمت، تورم ماهانه قیمت مسکن شهر تهران در شهریور ماه افزایش ۱.۵ واحد درصدی را نشان می دهد.

میانگین قیمت مسکن شهر تهران به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسید1

همچنین بر اساس شاخص قیمت، تورم نقطه به نقطه مسکن شهر تهران (افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته) برابر با ۴۵.۷ درصد بوده که نسبت به مرداد افزایش ۱.۷ واحد درصدی را نشان می دهد.

میانگین قیمت مسکن شهر تهران به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسید2

منطقه یک با میانگین وزنی قیمت بیش ۹۱ میلیون تومان، گرانترین و منطقه ۱۸ با میانگین وزنی قیمت ۲۴میلیون و ۱۷۰هزار تومان،‌ارزان ترین منطقه تهران در شهریور ماه بودند.

میانگین قیمت مسکن شهر تهران به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسید3