۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

آپارتمان های محله ستارخان در تهران چند؟

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۳
کد خبر: 661430
آپارتمان های محله ستارخان در تهران چند؟

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های محله ستارخان تهران خواهیم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ محله ستارخان یکی از گزینه هایی است که افراد برای سکونت و خرید خانه در آن بسیار مشتاق هستند. محله ستارخان دارای امکانات بسیار خوبی برای ساکنین است و دسترسی بسیار آسانی به کلیه نقاط شهر تهران دارد. در نزدیکی مراکز دولتی، تفریحی و آموزشی است و این مسائل جزو ویژگی های بسیار خوب این محله به شمار می رود. اهالی این محله برای خرید روزمره خود نیازی به وسایل نقلیه عمومی ندارند و همین امر سبب کاهش ترافیک در این منطقه شده است. محله ستارخان بین شهروندان تهرانی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

اقتصاد آنلاین در این راستا به مصاحبه با کارشناسان مسکن پرداخته است.

طبق گفته یک مشاور املاک این منطقه اگر در ستارخان واحدی خریداری کنید، دسترسی خوبی به مترو، مدارس، مراکز درمانی و . . . دارید و این مورد یکی از نقاط قوت این محله است.

وی در ادامه افزود: ستارخان از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل میشود که قیمت واحد‌های شمال‌ ستارخان بیشتر است.

شمال‌ستارخان از محله‌های شهرآرا، تهران‌ویلا، کوی ارمکان و صادقیه تشکیل شده است.

و جنوب ستارخان نیز از محله‌های گلاب، دریان‌نو، مقداری از صادقیه، توحید، شادمان تشکیل می‌شود.

او برای مثال گفت : واحد آپارتمانی نوساز با متراژ ۱۲۵ متر و ۲ اتاق خواب، در محله ستارخان قیمتی حدود ۸ میلیارد تومان دارد. 

این صاحب بنگاه در ادامه توضیح داد: واحد های شمال‌ ستارخان حدودا از متری ۷۰ الی ۷۵ میلیون تومان شروع می‌شوند و واحد های جنوبی از متری ۵۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۷۰ میلیون تومان ادامه پیدا می‌کنند. 

این کارشناس واحدی نوساز با متراژ ۱۲۲ متر و ۳ اتاق خواب را در این محله مثال زد که با سرمایه‌ای معادل ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان قابل خرید است.

کارشناسی دیگر یادآور شد که حداقل سرمایه برای خرید واحد در ستارخان حدود ۳ میلیارد تومان است، که این واحد در جنوب ستارخان است و بدون آسانسور و پارکینگ است.

حداقل سرمایه برای خرید واحدی در شمال ستارخان نیز مبلغی حدود ۵ الی ۶ میلیارد تومان است.

در ادامه وی یادآور شد که اختلاف قیمت زیادی بین یک واحد نوساز و یک واحد قدیمی ساز نیست و اگر شما توانایی خرید یک واحد نوساز حتی با متراژ کمتر داشته باشید، سود بیشتری نسبت به خرید واحدی ۲۰ ساله با متراژ بالا کرده‌اید.

وی افزود: منطقه طرشت نیز برای خرید واحد با سرمایه نسبتا کم محله متناسب و خوبی است که در سال‌های اخیر به بازسازی و مدرن کردن این منطقه توجه ویژه‌ای شده است.

او مثال زد: مثلا با سرمایه‌ای حدود ۳ میلیارد تومان می‌توانید واحدی ۲۲ ساله با متراژ ۷۰ متر و ۲ اتاق خواب را خریداری کنید.

این مشاور مسکن در آخر تاکید داشت: در حال حاضر بازار ساکن است و نوسانات زیادی ندارد، بنابرین حال حاضر یکی از بهترین مواقعی است که امکان خرید خانه وجود دارد و اگر خرید خانه را به اواخر سال موکول کنید، مجبور به خرید واحد گرانتر می‌شوید.