۰ نفر

هراز بازگشایی شد

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۶
کد خبر: 656897
هراز بازگشایی شد

فرماندار شهرستان آمل از بازگشایی محور هراز پس از ۳۰ ساعت خبر داد و گفت: این‌محور برای تردد هم وطنان بازگشایی شده است اما با توجه به هشدارهای سازمان مدیریت بحران، مردم هشدارها را جدی گرفته و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعباس حسینی افزود: متاسفانه در پی بارش های شدید از بامداد پنجشنبه ششم مردادماه محور مواصلاتی هراز دچار سیلاب شد که انسداد این محور را به همراه داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه این سیل که در محدوده بایجان تا وانا رخ داد تلفات جانی نداشت اما خسارت‌های بسیاری را به حوزه راه، زیرساخت، باغات وارد کرد.

فرماندار آمل با بیان اینکه در کمتر از ۱۲ ساعت از بروز سیل، خودروهای در راه مانده از محور تخلیه شد، گفت: بیش از ۱۵ دستگاه لودر و کامیون دستگاه های خصوصی و دولتی از صبح پنجشنبه در محور هراز مستقر شدند تا عملیات تخلیه گل و لای به سرعت انجام شود.

حسینی با اعلام اینکه بیش از یک متر گل و لای یک لاین از محور هراز را در محدوده بایجان پوشانده بود، افزود: با کمک رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی کمترین خسارت انسانی به شهروندان در محور هراز ایجاد نشد.

فرماندار آمل با بیان اینکه طی ۳۰ ساعت تلاش شبانه‌روزی گل و لای به طور کامل از سطح محور هراز پاکسازی شد، گفت: از ساعت ۱۸ امروز، تردد خودروها در محور هراز میسر شده و محور بازگشایی شده است. 

وی همچنین نسبت به تکرار چنین حوادثی هشدار داد و تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود با توجه به هشدارهای هواشناسی و سازمان مدیریت بحران، همچنان از ترددغیرضرور در محورهای هراز، مسیرهای ییلاقی، روستایی و رودخانه‌ها اجتناب کرده و به هشدارها توجه داشته باشند.