۰ نفر

٢٠سال به عقب برگردید؛ وزارت راه می خواهد اطلاعات املاک مسکونی را ثبت کنید

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبر: 652509
٢٠سال به عقب برگردید؛ وزارت راه می خواهد اطلاعات املاک مسکونی را ثبت کنید

احتمالا این روزها این خبر به گوشتان خورده که باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی ثبت کنید و اگر این کار را نکنید، از خدمات شهروندی محروم خواهید شد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ شاید حتی اسم این سامانه برای شما آشنا باشد و سال گذشته در آن ثبت نام کرده باشید؛ سامانه‌ای که همان پارسال هک شد و حال گفته می‌شود قانون عوض شده و دوباره باید اطلاعات خود را ثبت کنید. البته ثبت که نه؛ اطلاعات املاک مسکونی به شما نشان داده می‌شود و شما باید آن را تایید یا تکذیب کنید؛ اما در این میان یک نکته جالب وجود دارد.

اگر ملکی اکنون به اسم شما نباشد، شما اعلام میکنید که ملک به نام شما نیست؛ تا اینجا همه چیز درست است و مشکلی وجود ندارد؛ مشکل آنجاست که اگر ملک را فروخته باشید و... باید اطلاعات مالک فعلی را نیز وارد کنید. 

حالا برخی از شهروندان می‌گویند املاکی که ٢٠سال پیش فروخته‌اند هم در لیست املاک آنان قرار دارد؛ ما چه طور اطلاعات فردی که ٢٠سال پیش به او ملک فروخته‌ایم را پیدا کنیم؟ 

نکته جالب‌تر آن است که یکی از بزرگترین مزیت‌هایی که برای قانون جدید نام برده می‌شد همین نکته بود؛ یعنی اطلاعات املاک فرد وجود دارد و حال همین مزیت بزرگ، تبدیل به بزرگترین باگ این سیستم شده است. حالا باید دید وزارت راه و شهرسازی چگونه این نقص بزرگ را مرتفع خواهد کرد و داستان دنباله دار وزارت راه و سامانه املاک و اسکان به کجا خواهد رسید.