۰ نفر

اولین واحدهای نهضت ملی مسکن کی افتتاح می‌ شود؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲
کد خبر: 644399
اولین واحدهای نهضت ملی مسکن کی افتتاح می‌ شود؟

نایب رئیس مجلس گفت: فاز اول واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف از جمله تهران در نیمه دوم امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر نیکزاد گفت: در قالب نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌ها در حال ساخت است و اولین فاز افتتاح‌های این طرح، در تمامی شهر‌ها از جمله پردیس، پرند، هشتگرد، قم، فاز بندر عباس، آذربایجان شرقی، در نیمه دوم امسال، به مالکان آن‌ها تحویل داده می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تمامی واحد‌های مسکن مهر که از سوی این بنیاد ساخته شده بود، به اتمام رسیده و نه تنها مسکن مهر بلکه تمامی واحد‌های نیمه تمام مسکنی که باقی مانده، طبق دستوری که صادر شده به زودی به اتمام می‌رسد. تلاش می‌کنیم با همان ۱۵۰ میلیون تومان آورده و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قبلی، متقاضیان بتوانند این واحدها را تحویل بگیرند، اما این قیمت‌ها ممکن است تغییر کند و این موضوع را به افراد اعلام کرده ایم. 

آقای نیکزاد می‌گوید: طبق قانون جهش تولید مسکن، طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد که در قالب این قانون، سالیانه باید یک میلیون واحد مسکونی؛ یعنی ۸۰۰ هزار واحد در شهر‌ها و ۲۰۰ هزار واحد در روستا‌ها ساخته شود. دولت نظارت دارد و قیمت‌ها باید از یک منطقی تبعیت کند. پیش از این، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع، هزینه متوسط ساخت از سوی وزارت راه وشهرسازی تعیین شده بود.

پیش از این معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده بود که پالایش‌های نهضت ملی مسکن در پایان خرداد به اتمام می‌رسد و اراضی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی تامین شده است.