۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

خرید یک واحد ۶۰ متری در جنوب تهران چقدر سرمایه نیاز دارد؟

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبر: 639092
خرید یک واحد ۶۰ متری در جنوب تهران چقدر سرمایه نیاز دارد؟

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های ۶۰ متری در مناطق جنوب تهران خواهیم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ مناطق ۹ تا ۲۰ به عنوان مناطق جنوبی شهر تهران، مقصد خرید و اجاره مسکن بخش قابل‌توجهی از متقاضیان مسکن پایتخت است. از جمله این مناطق می‌توان به یافت آباد، نازی آباد، جوادیه و منیریه اشاره کرد‌. مناطق جنوبی از محله‌هایی هستند که قیمت مسکن در آن‌جا نسبت به بسیاری از محله‌های تهران ارزان‌تر است. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید یا قصد سرمایه‌گذاری در جنوب تهران را دارید، در این‌ گزارش با ما همراه باشید.

یک واحد ۶۵ متری در نازی‌آباد که ۱۲ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ خواب نیز داشته باشد، به قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

آپارتمان دیگری در همین منطقه با همین‌ متراژ  که یک خواب دارد، برای خرید به سرمایه‌ای معادل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد. این واحد ۷ ساله است.

در یافت آباد، قیمت یک مسکن ۶۱ متری که ۱ سال از ساخت آن گذشته باشد و تک خوابه باشد، ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

خرید واحدی ۱۰ ساله با متراژ ۶۰ متر و یک اتاق خواب، به سرمایه‌ای بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان نیاز دارد.

در منیریه یک آپارتمان ۶۰ متری که ۱۹ سال عمر داشته باشد و یک اتاق خواب نیز داشته باشد، با قیمتی معادل ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معامله شده است.

در جوادیه نیز که یکی از مناطق جنوبی کلان‌شهر تهران است، یک آپارتمان ۶۴ متری با ۲ خواب، قیمتی معادل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد. این واحد ۱ ساله است.

در همین منطقه خرید آپارتمانی با متراژ ۶۰ متر که نوساز باشد و ۱ خواب نیز داشته باشد، به بودجه‌ای معادل ۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان نیاز دارد.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

خرید یک واحد ۶۰ متری در جنوب تهران چقدر سرمایه نیاز دارد؟