۰ نفر

اتفاق عجیب در چرداول؛

داستان صدای وحشتناک در چرداول چه بود؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 628374
داستان صدای وحشتناک در چرداول چه بود؟

مردم شهرستان چرداول لحظاتی پیش لرزش زمین را حس کردند در حالی که هیچ زمین لرزه ای در این منطقه در مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران ثبت نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ساعات اولیه صبح امروز مردم شهرستان چرداول و شهر سرابله با احساس زمین لرزه همراه با صدای مهیب، هراسان و سراسیمه از منازل خود بیرون آمدند اما بنا به اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران هیچ گونه زمین لرزه ای در این منطقه ثبت نشده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام با تایید این مطلب گفت: هم اکنون جلسه ستاد بحران در این شهرستان به ریاست فرماندار در حال برگزاری است.

مجید بیگلریان گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر بروز خسارت جانی و مالی به مردم ساکن مناطق شهری و روستایی این شهرستان مخابره نشده است.

کریمیان فرماندار چرداول نیز گفت: صبح امروز صدایی در سطح شهر سرابله شنیده شد که بلافاصله ستاد بحران به حالت آماده باش در آمد و نیرو‌های امدادی، هلال احمر و شبکه بهداشت جهت کمک به هرگونه اتفاق و یا حادثه‌ای به سطح شهر اعزام شدند.

او گفت: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر این که این صدا زمین لرزه بوده یا خیر از طرف مراجع رسمی و ستاد بحران استان اعلام نشده است.

کریمیان گفت: علت این صداها هنوز مشخص نیست.

طی سال های اخیر مردم شهرستان چرداول به کرات صداهای مهیبی همراه با لرزش زمین را حس کرده اند که با کاوش های متعدد تیم های زمین شناسی حرکت صفحات و لایه های زیرین در عمق خاک باعث بروز این صداها شده است.