۰ نفر

ادعای جدید معاون وزیر راه؛

تابستان نرخ اجاره قطعا افزایش نخواهد یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 625136
تابستان نرخ اجاره قطعا افزایش نخواهد یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارهایی که برخی از دستگاه ها در رابطه با بازار اجاره و مسکن ارائه می دهند با آمارهای واقعی مسکن متفاوت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمود محمود زاده گفت: به دنبال بررسی‌های صورت گرفته  در سال گذشته از وضعیت بازار اجاره و همچنین اقداماتی که در سال جدید انجام خواهیم داد از جمله طرح اجاره داری حرفه‌ای به طور قطع در تابستان سال جدید نرخ‌های اجاره افزایش نخواهد یافت. از سوی دیگر با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به طور قطع بازار مسکن روند مثبتی را تجربه خواهد کرد.

 به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در سال جدید به متقاضیان تحویل داده می‌شوند که این خود می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در بازار مسکن برجای بگذارد، از سوی دیگر بررسی‌هایی که از طریق سامانه املاک و اسکان و همچنین دفتر اقتصاد مسکن انجام شده، قیمت‌ها در بسیاری از واحدهای مسکونی در نقاط مختلف تهران با آمارهایی که بانک مرکزی و یا مرکز آمار می دهد متفاوت است و این نرخ ها تنها برای تعدادی از مناطق شهر تهران است.

با توجه به آنکه طبق آمار‌های ارائه شده قیمت اجاره بهای مسکن در سال گذشته و از ابتدای امسال کنترل شده بود، بنابراین این امر نشان دهنده آن است که قیمت‌ها کنترل شده و به طور قطع تعیین سقف اجاره برای این بازار توانسته است تاثیر بیش از ۸۰ درصدی را بگذارد.

اگر تعیین سقف اجاره در سال جدید هم ادامه یابد، با همکاری  اتحادیه مشاوران املاک و همچنین شوراهای محله این طرح، می‌تواند بازار را به سمت ثبات هدایت کند.