۰ نفر

مسافران بخوانند ؛

به اسکله های گردشگری قشم نروید

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 623313
به اسکله های گردشگری قشم نروید

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در محدوده جزیره هنگام، اسکله های گردشگری کندالو و شیب دراز برای تردد به این جزیره از ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امروز - شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ - به طور کامل تعطیل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی اشتری،  افزود: با توجه به شرایط یادشده پایش دریا به صورت مستمر انجام می‌گیرد و در صورت فراهم شدن شرایط، این اسکله‌ها فعال می‌شود.

وی از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به جزیره زیبای قشم خواست تا در اسکله های گردشگری شیب دراز و کندالو تجمع نکنند.

پیش از این نیز محمد کاملی دیرستانی رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با هشدار زودهنگام هواشناسی دریایی - سطح نارنجی اعلام کرده بود: از عصر شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ با شروع وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در تنگه هرمز، مناطق دریایی قشم، هنگام و لارک بتدریج مواج و متلاطم می شود.

وی با توصیف سامانه وزرش باد و مواج شدن دریا، افزوده بود: با شدت گرفتن وزش باد در عصر و شب یکشنبه و دوشنبه (هفتم و هشتم فروردین ۱۴۰۱) و با شدت کمتر در روز سه شنبه(نهم فروردین) دریا در محدوده سواحل و جزایر متلاطم و طوفانی می شود.

وی توضیح داده بود: توصیه می شود طی این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریای خودداری کنند و برای شناورهای نیمه سنگین و مسافری تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرده بود: همچنین با توجه به شدت وزش باد و تندباد لحظه ای احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دیدافقی مورد انتظار است.

۹ اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم در جنوب ایران با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

 سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است