۰ نفر

زائران مشهد بخوانند؛

پرترافیک ترین جاده های منتهی به مشهد کدام است؟

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 622741
پرترافیک ترین جاده های منتهی به مشهد کدام است؟

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی از ورود بیش از ۲ میلیون مسافر به مشهد از طریق خودروهای شخصی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسین میش‌مست گفت: ترددها به مشهد نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۶ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. همچنین سفرهای خروجی از مشهد ۶۷ درصد و حدود ۴۵ درصد از خراسان رضوی افزایش داشته است. از ابتدای ۲۵ اسفند ماه حدود ۲ میلیون مسافر از طریق خودروهای شخصی وارد مشهد شده‌اند.

او گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۵ فقره تصادف فوتی با ۶ متوفی و ۱۲۰ فقره تصادف جرحی با ۱۷۴ مجروح داشته‌ایم.

به گفته رییس پلیس‌راه خراسان رضوی محور غرب خراسان رضوی شامل مسیر داورزن به سبزوار، نیشابور و مشهد بیشترین حجم ترددها و تصادف‌ها را به خود اختصاص داده است. سپس محورهای جنوبی شامل مسیر بجستان، گناباد، تربت‌حیدریه و مشهد و محورهای شمالی استان شامل مسیر قوچان، چناران و مشهد بیشترین ترافیک‌های نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ میش مست گفت: خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین علت تصادفات در محورهای خراسان رضوی به شمار می‌رود. خراسان رضوی استانی کویری است و با استان‌های کویری نیز همجوار است. مسافران که مشتاق حضور در مشهد هستند، بدون توقف در این مسیرها رانندگی می‌کنند، در حالیکه می‌توانند در طول مسیرها در مجتمع‌های خدمات رفاهی و شهرهای مختلف توقف کوتاهی داشته باشند تا پس از رفع خستگی به سفر خود ادامه دهند.