۰ نفر

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛

کدام استان‌ ها بارانی خواهد بود؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲
کد خبر: 621556
کدام استان‌ ها بارانی خواهد بود؟

حداقل دمای امروز پایتخت به صفر رسید که نسبت به دیروز ۱۰ درجه کاهش داشته است و فردا به چهار درجه بالای صفر خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های آب و هوایی، در مناطق مختلف کشور باران و برف در اکثر نقاط کشور در روزهای پایانی سال پیش‌بینی شده است.

فریبا گودرزی: طی ۲۴ ساعت آینده بارش باران در استان‎‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و سمنان خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز نیز رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه این بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش بینی شده است،‌ تصریح کرد: امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی و استان گلستان بارش ها با شدت بیشتری خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه امروز مناطق جنوب و غرب کشور غبار آلود خواهد بود، تاکید کرد: همچنین در جنوب، مرکز و شرق کشور انتظار وزش باد شدید را داریم که سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: از روز جمعه تا یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، اردبیل و مناطقی از سواحل خزر بارش ها به شکل خفیف رخ می دهد اما دوشنبه آسمان در اکثر نقاط کشور صاف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نوار شمالی شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و حداکثر دما بین ۸ تا ۱۲ درجه پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: در این مدت آب های دریای خزر مواج است و طی دو روز آینده دریای عمان و خلیج فارس نیز مواج خواهند شد.

گودرزی اظهار داشت: در تهران نیز امروز آسمان صاف و گاهی ابری و همراه با وزش باد شدید خواهد بود؛ حداکثر دمای امروز به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد که نسبت به دیروز هفت درجه کاهش را تجربه می کند.

وی افزود: حداقل دمای امروز پایتخت به صفر رسید که نسبت به دیروز ۱۰ درجه کاهش داشته است و فردا به چهار درجه بالای صفر خواهد رسید.

به گفته این کارشناس هواشناسی، سردترین هوای متعلق به استان اردبیل با ۱۶ درجه زیر صفر، تبریز و ارومیه هشت درجه زیر صفر و سنندج با هفت درجه زیر صفر بوده است؛ همچنین بندرعباس با ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین هوای استان محسوب می شود.