۰ نفر

هشدار به مسافران مازندران؛

دمای هوا در برخی مناطق مازندران به زیر ۱۱ درجه می‌رسد

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۲۹
کد خبر: 621430
دمای هوا در برخی مناطق مازندران به زیر ۱۱ درجه می‌رسد

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی و روند کاهشی دما طی امروز چهارشنبه و فردا، پیش‌بینی کرد که دمای هوا در مناطق سرد می‌شود و در بعضی مناطق کوهستانی دما به ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران با انتشار پیش بینی هفتگی و جدول پنج روزه اعلام کرد که هر چند روند کاهشی دمای هوای استان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت ، اما بیشترین میزان کاهش دما شبانه رخ می دهد و پنجشنبه شب ساکنان منطقه «بلده » در شهرستان نور یخبندان ۱۱ درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

طبق این پیش‌بینی‌ ، دمای هوای شبانه در «سیاه بیشه » شهرستان چالوس هم به ۱۰ درجه زیر صفر می رسد و شهروندان کیاسری در شهرستان ساری هم دمای هفت درجه زیر صفر را باید تحمل کنند.

روند کاهشی دما در روز جمعه متوقف می شود از روز جمعه تا روز شنبه هفته آینده دمای هوا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بین ۲ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت.

همچنین طی امروز و فردا روند کاهشی دمای هوا مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران را هم متاثر خواهد کرد و ساکنان این مناطق شاهد سردتر شدن ۲ تا چهار درجه ای هوا خواهند بود.

طبق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران ، کاهش دما در مناطق مرکزی و شرقی در مقایسه با مناطق غربی محسوس تر است بگونه ای که دمای هوای امروز شهرهای ساری، بابل و قائمشهر با چهار درجه کاهش در مقایسه با روز گذشته به هفت درجه بالای صفر می رسد و در روز پنجشنبه نیز با یک درجه افزایش به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید. در عین حال طبق این جدول دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای در روزهای جمعه و شنبه ۲ تا چهار درجه نسبت به پنجشنبه افزایش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا را ابری همراه با بارش باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما با احتمال رعد و برق و تگرگ و از بعد از ظهر پنجشنبه از سمت غرب استان بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر اعلام کرد.

آسمان مازندران در روز جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعد از ظهر با افزایش ابر و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری بویژه در نیمه غربی با  بارش پراکنده و در ارتفاعات نیز صاف تا  نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بندر امیرآباد با ۱۲.۸ و کلاردشت با ۲.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

هواشناسی مازندران در روز دوشنبه با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با هشدار سطح زرد، نسبت به بارش باران و برف، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف این استان هشدار داده بود.

روز گذشته نیز هواشناسی مازندران با هشدار سطح نارنجی هرگونه فعالیت‌های دریایی از ظهر روز سه شنبه تا صبح پنجشنبه را نا امن اعلام کرد و پیش بینی کرد با نفوذ و استقرار سامانه پرفشار سطح زمین ، شمالی شدن جریانات هوا و عبور تراز از میانی جو، دریای خزر در طی این مدت طوفانی و بیشینه ارتفاع موج در مناطق نزدیک ساحل تا ۳.۷ و در مناطق دور از ساحل نیز تا پنج متر برسد.