۰ نفر

چند راننده کامیون زن در ایران فعالیت می کنند؟

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۳
کد خبر: 618010
چند راننده کامیون زن در ایران فعالیت می کنند؟

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از فعالیت ۱۹۳ راننده خانم در بخش ناوگان مسافری و ۵۸۱ نفر در ناوگان باری خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در یک برنامه زنده رادیویی درباره علت سوانح جاده‌ای اظهار کرد: هر سه عامل جاده، ناوگان و نیروی انسانی (راننده) به یک اندازه در سوانح جاده‌ای اثرگذارند و نقش مهمی دارند.

وی افزود: خروجی این ۳ عامل اگر در وضعیت مطلوب باشند، رانندگی مناسب و اگر یکی از آنها نامطلوب باشد، به سوانح جاده‌ای و بروز تلفات می‌انجامد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای حرفه‌ای هاست، گفت: هر فردی که وارد هر شغلی می‌شود باید حرفه‌ای باشد و به آن شغل به صور عمقی تسلط داشته باشد.

به گفته باقرجوان، در کنار عوامل مذکور، نقش پلیس راه و نظارت‌های جاده‌ای هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی توسعه و نگهداری راه‌ها را وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی عنوان و اظهار کرد: سازمان راهداری نقش نگهداری راه‌ها را بر عهده دارد و باید مسیر و محور را برای کاهش سوانح، همواره در سطح مطلوب نگه دارد.

باقرجوان در پاسخ به انتقاد یک بانوی راننده اتوبوس بین شهری در خصوص خرابی راه‌ها به خصوص در استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور یادآور شد: ۱۹۳ بانوی راننده در بخش ناوگان مسافری و ۵۸۱ بانو نیز در بخش ناوگان باری در جاده‌ها تردد دارند.

وی تأکید کرد: هر جا رانندگان احساس کردند کیفیت راه‌ها آزاردهنده است به پیامک سازمان راهداری (۲۰۰۰۱۴۱) خرابی راه را گزارش دهند تا همکاران ما در سازمان راهداری اقدام بهینه سازی مسیر مذکور کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص انتقاد برخی شهروندان از ورود برخی خودروهای سنگین و اتوبوس‌ها به لاین سرعت، بیان کرد: اینکه اتوبوس‌ها به علت سرعت پایین خودروی جلویی، وارد لاین سرعت شوند، غیر قانونی است و مشکل ایمنی در تردد ایجاد می‌کند؛ سرعت پایین خودروها در لاین‌های میانی، مجوزی برای ورود اتوبوس‌ها به لاین سرعت نیست.