۰ نفر

امضای ۴ توافقنامه راه بین ایران و قطر

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۱۵
کد خبر: 613045
امضای ۴ توافقنامه راه بین ایران و قطر

وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر حمل و نقل قطر در جریان سفر دو روزه آیت‌الله رییسی به دوحه، چهار توافق‌نامه در حوزه‌های ترانزیت، کشتیرانی و حمل و نقل هوایی امضا خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رستم قاسمی در دیدار با وزیر حمل و نقل قطر، درباره راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی، حمل و نقل ترانزیتی و افزایش پروازهای دو کشور مباحثی مطرح کرد که طرح مطالعاتی زیرگذر اتصال قطر به ایران از جمله موضوعات مورد مذاکره دو طرف بود.

همچنین در این دیدار امضای چهار توافق‌نامه در حضور رییس‌جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر در دستور کار قرار گرفته است. 

خاطر نشان می‌شود آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور کشورمان هم قرار است فردا (دوشنبه) برای حضور در اجلاس سران گازی جهان به دوحه سفر کند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره مهم‌ترین اهدافی که در سفر به قطر و در دیدار با همتای قطری‌اش دنبال می‌شود، توضیح داد: با حضور در قطر با وزیر حمل و نقل این کشور مذاکراتی مبنی بر راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی و دریایی، حمل و نقل ترانزیتی، افزایش پروازهای دو کشور و توافق برای استفاده بیشتر از خطوط هوایی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دریایی درخصوص ایجاد خط کشتیرانی منظم به ایران و قطر توافقاتی انجام گرفت، ادامه داد:‌ یک طرح مطالعاتی برای زیرگذر اتصال قطر به ایران نیز مورد مذاکره و بحث کارشناسانه قرار گرفت و خوشبختانه فردا با حضور رییس جمهور که وارد این کشور می‌شود، چهار توافق‌نامه را در حضور رییس جمهور و امیر قطر خواهیم داشت که می‌تواند نقش مهمی در مساله صادرات و واردات این ۲ کشور ایفا کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به موضوع تردد به قطر در جام جهانی اشاره و اظهار داشت:‌ تردد در زمان جام جهانی و نحوه این تردد از موضوعاتی بود که امروز در دستور کار قرار دادیم.