۰ نفر

فروش آپارتمان ۷ متری در لندن + عکس

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 612346
فروش آپارتمان ۷ متری در لندن + عکس

قرار است طی روزهای آینده کوچک‌ترین آپارتمان‌های لندن با متراژ فقط ۷ متر به مزایده گذاشته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس ، قرار است کوچک‌ترین آپارتمان شهر لندن که در شرق آن واقع شده هفته آینده به مزایده گذاشته شود.

این آپارتمان که فقط ۷ مترمربع مساحت دارد قرار است با قیمت پایه ۵۰ هزار پوند معادل ۶۸ هزار دلار برابر با ۱۷۵۰ میلیون تومان به مزایده گذاشته شود، با این حال اما کارشناسان می‌گویند احتمالا این آپارتمان خیلی بیشتر قیمت خواهد خورد زیرا ۴ سال پیش به قیمت ۱۰۳.۵ هزار پوند معادل ۱۴۱ هزار دلار معامله شده بود.

فروش آپارتمان ۷ متری در لندن + عکس

به گزارش راشاتودی؛ این میکروآپارتمان شامل یک اتاق و یک سرویس بهداشتی کوچک است و کوچک‌ترین آپارتمانی است که در بازار مسکن لندن وجود دارد.

کارشناسان بازار مسکن لندن می‌گویند آپارتمان‌های فوق کوچک که دارای مساحت چند متری هستند پدیده جدیدی در پایتخت انگلیس به شمار می‌روند که اتفاقا تعداد آنها نیز رو به افزایش گذاشته است. دلیل این مسأله افزایش نرخ اجاره بها و همچنین قیمت فروش آپارتمان در این شهر است.

گفته می‌شود یک آپارتمان دیگر با متراژی ۷.۴ متر در منطقه ناتینگ‌هیل که یکی از گرانترین مناطق لندن به شمار می‌رود به قیمت ۱۵۰ هزار پوند معادل ۲۰۴ هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

فروش آپارتمان ۷ متری در لندن + عکس

زمانی که این واحد مسکونی دو سال پیش با قیمت ۲۵۰ هزار پوند معادل ۳۴۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شد، برخی کاربران توئیتر شرایط بازار مسکن در پایتخت انگلیس را‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیار وحشتناک توصیف کردند.

لندن دهمین شهر گران از نظر قیمت مسکن در جهان به شمار می‌رود.

جولیا راگ، کارشناس مرکز سیاست‌های مسکن دانشگاه یورک‌، طی مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت: خرید و فروش آپارتمان‌های چند متری و بسیار کوچک نشان‌دهنده طبیعت بسیار گران بازار مسکن در لندن است.

وی تأکید کرد: در صورتی که برای حل مشکل قیمت بالای مسکن و ناتوانی خرید خانوارها ساخت چنین آپارتمان‌های کوچکی به عنوان راه حل باب شود، اوضاع بسیار نگران‌کننده خواهد بود.