۰ نفر

تهران روی خط هشدار آلودگی هوا

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵
کد خبر: 611842
تهران روی خط هشدار آلودگی هوا

از ابتدای بهمن تا پایان روز گذشته، تهرانی‌ها ۱۲روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵روز هوای سالم تنفس کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد؛  وضعیت بهمن ماه امسال به لحاظ تعداد روزهای آلوده از ماه مشابه سال گذشته اندکی وخیم‌تر است. سال گذشته در ۲۷روز نخست بهمن تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۱روز بود که امسال یک روز افزایش داشته است.

شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران پیش‌بینی کرده افزایش نسبی سرعت باد تا صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۸بهمن‌ماه) تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد؛ هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد کاهش می‌یابد. کاهش تدریجی تندی باد در طول امروز نیز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. این شرکت در عین حال پیش‌بینی کرده است وزش باد موثر و ناپایداری جوی به کاهش تدریجی غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا در شامگاه پنج‌شنبه می‌انجامد.

شاخص کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ساعت منتهی به صبح دیروز ۱۰۱واحد بود که نشان‌دهنده تجمع حجم اندکی از آلاینده‌ها در جو بود و هوا را برای گروه‌های حساس ناسالم کرد. در ایام سپری‌شده از بهمن ماه محدوده تغییرات شاخص کیفیت هوای ۲۴ساعته در روزهای آلوده بین ۱۰۱ تا ۱۴۸ بوده و در نتیجه از ۱۵۰ واحد که مرز ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه به شمار می‌آید، فراتر نرفته است. آلاینده اصلی هوای تهران در همه این روزها نیز ذرات معلق با قطر کوچک‌تر از ۵/ ۲میکرون بوده است.