۰ نفر

تخلف پیمانکار ترکیه ای مسکن مهر

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۲۳
کد خبر: 611787
تخلف پیمانکار ترکیه ای مسکن مهر

بر اساس گزارش‌های واصله یک پیمانکار ترکیه‌ای در شهر جدید پردیس با وجود ممنوعیت دریافت اقرارنامه محضری تحویل مسکن مهر، اقدام به اخذ اقرارنامه کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، پس از انتشار خبری پیرامون ممنوعیت دریافت اقرارنامه محضری تحویل واحد مسکونی توسط پیمانکاران مسکن مهر، تعداد زیادی از مالکان مسکن مهر به خصوص در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد   از تداوم دریافت اقرارنامه بر خلاف دستور مستقیم وزارت راه و شهرسازی خبر دادند.

بر همین اساس، یکی مالکان مسکن مهر در شهر جدید پردیس با ارائه مستندات به  گفت:«با وجود اینکه اخذ اقرارنامه ممنوع است اما یک شرکت ترکیه‌ای پیمانکار مسکن مهر در تاریخ ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۰ از ما اقرارنامه رسمی و محضری طلب کرد و ما برای تحویل واحد مسکونی مجبور به ارائه مستندات خواسته شده، شدیم.»

تاکید به دریافت اقرارنامه محضری تحویل واحد برای خانه‌ای که قابل سکونت نیست

بر اساس مستندات ارائه شده از سوی این مخاطب، این شرکت ترکیه‌ای در صورت جلسه‌ای که به امضای نماینده شرکت عمران شهر جدید پردیس و نماینده پیمانکار خارجی رسیده است، ادعا کرده که یک واحد مسکونی را بدون هیچگونه عیب و نقص و ایرادی فنی مطابق با مشخصات ذکر شده نظیر نقاشی به صورت کامل را به متقاضی تحویل داده است.

پس از آن نیز تحویل واحد مسکونی به متقاضی را به تحویل برگه اقرارنامه محضری تحویل واحد منوط کرده و متقاضی نیز مجبور به ارائه این اقرار نامه شده است.

در این اقرار نامه، متقاضی مسکن مهر تعهد می‌دهد هیچ ادعا یا اعتراضی بعدی و احتمالی نسبت به پیمانکار و شرکت عمران شهر جدید و مسئولان قبلی، فعلی و آتی ندارد.

این مسئله در شرایطی اتفاق می‌افتد که بر اساس فیلم ارسال شده از سوی مخاطب، واحد مسکونی تحویل شده که شرکت پیمانکار ادعا می‌کند هیچ عیب و نقصی ندارد،  نقایص‌ بسیاری از جمله تخریب گچ و رنگ دیواره داشته است.

نکته قابل توجه آنجاست که در چک لیست تحویل واحد مسکن مهر این متقاضی قید شده است که واحد مسکونی فاقد گارانتی بوده و هرگونه تغییرات به عهده مالک مسکن مهر است، در حالی که مطابق مستندات وزارت راه و شهرسازی، واحدهای مسکن مهر تا یک سال به صورت تحویل موقت بوده و نقایص احتمالی باید توسط سازنده رفع شود.

نامه

بی‌اعتنایی پیمانکار و اصرار به انجام تخلف دریافت اقرارنامه

مسئله اخذ اقرارنامه اقرارنامه محضری تحویل واحد مسکونی توسط پیمانکاران مسکن مهر موضوعی است که به طور مکرر از سوی مسئولان وقت مسکن مهر ممنوع اعلام شده است.

در همین راستا سال ۱۳۹۵، قائم مقام وقت وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیرعامل وقت شرکت عمران شهرهای جدید تقاضای ممنوعیت دریافت اقرارنامه محضری تحویل واحد مسکونی را خواستار شد.

علاوه بر این با تداوم تخلف پیمانکاران مسکن مهر مبنی بر دریافت اقرارنامه محضری تحویل واحد مسکونی بار دیگر در سال ۱۳۹۷، مجری ویژه وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ارسال نامه‌ای دیگر به مدیرعامل شرکت مادرتحصصی عمران شهرهای جدید، ضمن تاکی بر این که ۱۸ ماه از نامه اول گذشته و شرکت عمران پاسخی مبنی بر تقاضای طرح شده نداده است، دستور به حذف اقرارنامه محضری تحویل مسکن مهر داده است.

همچنین در فروردین سال ۱۴۰۰، بار دیگر قائم مقام وقت وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن با ارسال نامه‌ای به رئیس کار گروه امور زیربنایی و شهرسازی دادستانی کل کشور، مسئله دریافت اقرارنامه محضری تحویل واحد مسکونی را ممنوع کرده است.

با این وجود همچنان شاهد این مسئله هستیم که پیمانکاران مسکن مهر بدون توجه به دستورات وزارت راه و شهرسازی همچنان به انجام تخلف تاکید دارند و از متقاضیان مسکن مهر اقرارنامه محضری تحویل واحد مسکونی طلب می‌کنند.

نامه2

با توجه به اسناد متعدد تخلف ثبت شده پیرامون تداوم تخلف پیمانکاران مسکن مهر مبنی بر دریافت اقرارنامه محضری دریافت واحد مسکونی در شرایطی که خانه تحویلی با نقص بسیاری همراه است، وزارت راه و شهرسازی باید در اقدامی قاطع زمینه برخورد با پیمانکاران متخلف را فراهم کرده و همچنین این مسئله را به منظور ارائه پروژه در قالب نهضت ملی مسکن به پیمانکاران متخلف لحاظ کند.