۰ نفر

کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی تغییر می کند؟

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲
کد خبر: 608177
کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی تغییر می کند؟

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با میزان افزایش قیمت بلیط مترو، اتوبوس و تاکسی در سال آینده توضیح داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی، با انتقاد از لایحه بودجه 1401 دولت اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه سال آینده در حوزه حمل‌‌و‌نقل ناامیدکننده است و این نگرانی وجود داشت که اوضاع از همین شرایط بدتر شود به همین دلیل به‌همراه آقای چمران رئیس شورا و تعدادی از اعضا در یک جلسه هم‌اندیشی با فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران مجلس شرکت کردیم و به این موضوع پرداخته شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه چالش‌های پیشِ‌روی حوزه حمل‌و‌نقل در سرفصل‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در جلسه همه بر اصلاح بودجه تأکید داشتند که نسبت به تقویت سیستم حمل‌و‌نقل عمومی شهرها اقدام شود، همچنین در این جلسه به بحث نوسازی و بازسازی ناوگان‌ حمل‌و‌نقل عمومی اشاره شد و قول استفاده از منابع نفتی برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی داده شد، همچنین قرار شد در بحث اوراق مشارکت نیز سهم خوبی را برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: موارد دیگری هم در جلسه مطرح و قرار شد در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح شود و منتظر هستیم ببینیم کدام‌یک از این بندها به تصویب خواهد رسید.

وی در ارتباط با افزایش قیمت بلیط مترو و اتوبوس و تاکسی در سال آینده اعلام کرد: حداکثر افزایشمان بین 20 تا 25 درصد در سال آینده خواهد بود و بایستی برای تأمین مابقی افزایش هزینه‌ها راهکارهای دیگری پیش‌بینی کرد تا به مردم فشار نیاید.

تشکری هاشمی با تأکید به اینکه بدون کمک‌های دولت چرخ حمل‌و‌نقل عمومی قفل خواهد شد، افزود: نیازمند کمک‌های دولت هستیم و به هیچ عنوان با بودجه شهرداری نمی‌توانیم نیازهای اصلی حمل‌و‌نقل عمومی را تأمین کنیم که این مسئله شامل پرداخت سهم دولت از یارانه بلیط می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با اشاره به فرسودگی بخشی از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو، گفت: امیدواریم با کمک‌های دولتی بتوانیم فرایند نوسازی ناوگان را بهبود ببخشیم به‌خصوص اینکه در هشت سال دولت قبل هیچ اتفاق قابل قبولی در دولت قبل صورت نگرفته است و و امیدواریم هرچه سریع‌تر 630 واگن در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد و اگر محقق شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.