۰ نفر

اومیکرون بر سفرهای مردم تاثیر گذاشت؟

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 607560
اومیکرون بر سفرهای مردم تاثیر گذاشت؟

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ترددهای بین‌استانی در ۱۰ ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما سفرهای مردم در دی ماه نیز نسبت به ماه پیش از آن با کاهش همراه بوده است. همچنین تردد در استان مازندران در جدول مقایسه با دی ماه سال گذشته مانند آذر ماه در بالاترین جایگاه ایستاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در ۱۰ ماهه امسال وضعیت سفرهای جاده‌ای مردم باز هم روند افزایشی نسبت به سال گذشته داشت اما آمار تردد در دی ماه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در نخستین ماه زمستان بیش از ۴۹ میلیون تردد بین استانی اتفاق افتاده که نسبت به آذر ماه سال جاری حدود چهار میلیون تردد و معادل هفت درصد کاهش یافته اما همین آمار در قیاس با دی ماه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

1

البته تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در ۱۰ ماهه امسال مجموعاً به ۵۳۰ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۸۱۱ وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. همچنین سهم وسایل نقلیه سبک و سنگین نیز در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته روند رو به رشد ۱۴ و چهار  درصدی را تجربه کرده است.

2در دهمین ماه امسال تردد بین استانی روند نسبتا ناپایداری را تجربه کرده است. در این میان بیشترین تردد و سفرهای مردم در روز جمعه سوم دی ماه با یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۷۴۹ وسیله نقلیه و کمترین آن به دوشنبه ۲۷ دی ماه با یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۱۵ وسیله نقلیه بر می‌گردد. که البته این آمارها در هفته پایانی دی ماه به دلیل شرایط جوی و بارش‌های سنگین برف و باران در اکثر استان‌های کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

3روند روزانه تردد وسایل نقلیه

بر اساس اعداد و ارقام منتشر شده از تردد بین استانی دی ماه امسال، اکثر استان‌ها روند رو به رشد افزایشی را در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته داشته‌اند و در این بین بیشترین افزایش سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان‌های مازندران، گیلان،  قم و خراسان رضوی به ترتیب با ۴۳ درصد، ۴۲ درصد، ۳۷ درصد و ۳۲ درصد رشد برمی‌گردد و بیشترین کاهش تردد نسبت به دی ماه سال گذشته مربوط به زنجان، کردستان و آذربایجان شرقی به ترتیب با کاهش ۹ درصدی، هشت درصدی و هفت درصدی است.

4