۰ نفر

کدام استان ها گوش به زنگ سیل باشند؟

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبر: 605545
کدام استان ها گوش به زنگ سیل باشند؟

برخی حوضه های آبریز درجه دو کشور با توجه به میزان بارشی که تا چهارشنبه ۱۳ بهمن دریافت خواهند کرد با احتمال وقوع سیل روبرو خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وضعیت بارش‌های کشور در پاییز چندان مطلوب نبود و میزان بارش‌ها در این فصل بیانگر آن است که پاییز سال جاری آن‌چنان‌که پیشتر سازمان هواشناسی اعلام کرده بود، یکی از خشک‌ترین فصل‌های نیم قرن اخیر بود.

اما وضعیت در زمستان امسال کمی بهتر شده است و بارش‌های به نسبت خوبی در کشور به وقوع پیوست.

تازه ترین گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو از میزان بارش ها نشان می دهد احتمال وقوع سیل در برخی حوضه های آبریز وجود خواهد داشت.

موارد محتمل وقوع سیلاب تا روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و همچنین پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش‌بینی آب و هوا چنین خواهد بود:
در حوضه‌های آبریز زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ و کرخه و مرزی غرب از بامداد روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن  وقوع بارشی به مدت ۲۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۶۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در استان‌ خوزستان (نواحی شرقی و شمالی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر در استان‌ کهگیلویه و بویر احمد و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر در استان‌های‌ چهارمحال و بختیاری (نواحی غربی)، فارس (شمال‌غرب و غرب) و لرستان (نواحی جنوبی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر در استان‌ ایلام (نیمه جنوبی) محتمل خواهد بود.
همچنین پیش‌بینی می‌شود در ارتفاعات استان‌های ذکر شده و استان‌های اصفهان، مرکزی، همدان،خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، البرز، سمنان، قم و یزد بارش از نوع برف باشد.